پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/10/24

امام جمعه گرگان:اسلام به زنان شخصیت داد/ «زن، زندگی، آزادی» شعار خیانت کنندگان به زن است

آیت الله نورمفیدی گفت: اسلام به خواسته خداوند متعال محیطی را برای جامعه زنان و جایگاهی را برای زنان در جامعه پیاده کرد و به آنان شخصیت داد.

صوت خطبه

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر روز (جمعه 23 دی) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) گفت: امروز این روز به عنوان روز زن و تکریم مادران در جمهوری اسلامی ایران مطرح و نامگذاری شده است.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: خدمتی که اسلام، پیامبر(ص) و خداوند متعال به بانوان کرده، تاریخ را تغییر داده است.
وی با بیان اینکه زن در اروپای مسیحی و جهالیت عرب جایگاهی نداشت، ادامه داد: در آن زمان نگاه این قوم این گونه بود کسی که دختردار می شد جایگاهی نداشت.
آیت الله نورمفیدی گفت: اسلام به خواسته خداوند متعال محیطی را برای جامعه زنان و جایگاهی را برای زنان در جامعه پیاده کرد و به آنان شخصیت داد.
وی اظهارداشت: اسلام زنان را در جایگاهین که خداوند مقدر کرده است قرار داد، زن و مرد با هم فرقی ندارند و به دلیل تفاوت هایی مسئولیت هایی بر عهده مردان و زنان نهاده شده است.
امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: نظر اسلام در خصوص حجاب هم اینگونه نبوده و در تاریخ اسلام می بینیم که بسیاری از زنان راوی احادیث بودند و از پیامبر(ص) و ائمه (ع) حدیث روایت می کردند و در میدان های جنگ حضور داشتند.
وی با اشاره به شعار «زن، زندگی، آزادی» مطرح شده از سوی دروغ پردازان، گفت: این شعار از حلقوم کسانی درآمده که به زنان خیانت کرده است و شان زنان را پایین آورده اند و زن را توهین کرده اند.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: حجاب به این معنا نیست که زن در گوشه ای بنشیند و در جامعه حضوری نداشته باشد، در هیچ آیه ای هم به زنان توهین نشده است و یکی از اخلاق انبیا محبت به بانوان است.
وی اظهارداشت: کسانی که این شعار را سر می دهند نه دلشان برای زن سوخته و نه برای آزادی زن، آزادی که بیان می کنند یک معنایی دارد که بسیار با آن مخاف هستیم. تمام دنیا هم این حرف را بزند ما قبول نداریم.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه زن می تواند به هر کمالی از قبیل علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره برسد، افزود: دشمنان ذهن جامعه را مسموم کرده اند و عده ای نیز در دام این شعارها افتاده اند.
وی به خواهران محجبه و کسانی هم که رعایت نمی کنند، توصیه کرد: دروغ های تاریخی آنان را باور نکنند، اسلام خدمت بزرگی به زنان کرده است و همه زنان باید قدر پیامبر خدا، قرآن و اسلام و جایگاه خود را بدانند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو