پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/22

آیت الله نورمفیدی :آمریکا نگران توافق عربستان و یمن است

امام جمعه گرگان گفت: آمریکا که هدفی جز نقش‌آفرینی برای نفوذ در کشورها و سلطه بر ملت‌ها ندارد نگران توافق میان عربستان و یمن است‌.

صوت خطبه

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان افزود: دولتمردان دیکتاتور و مستبد آمریکا درک و منطقی نداشته و نمی‌دانند در مناسبات امروز دنیا دیگر جایی برای قلدرها وجود ندارد.

وی گفت: توافق یمن و عربستان و مراوده کشورهای اسلامی با یکدیگر مورد انتظار آمریکا نیست.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: با شروع مذاکره بین یمن و عربستان که پس از توافق ایران و عربستان در حال وقوع است، نگرانی ظالمان و مستکبران جهانی افزایش یافته است.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: آمریکا حتی با بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی مخالفت می‌کند و در این رابطه به‌دنبال مانع تراشی است.

وی بیان کرد:آمریکا تنها به فکر حفظ منافع خود و بازار فروش اسلحه‌ها است و نمی‌خواهد جنگ‌ها تمام شود.

امام جمعه گرگان بیان کرد: بر اساس برخی آمارها ۳۷۵ هزار یمنی در تحولات نظامی سال‌های اخیر این کشور جان خود را از دست داده‌اند، با وجود این دولت آمریکا برای حفظ بازارهای سلاح و کسب درآمد و دلار نمی‌خواهد که این مذاکرات به نتیجه برسد و به دنبال تداوم جنگ و خونریزی در منطقه است.

امام جمعه گرگان گفت: سوریه پس از ۱۲ سال با وجود هزینه بسیار آمریکایی ها و دروغ پراکنی دشمنان از بحران‌ها سربلند بیرون آمد.

وی گفت:در کنفرانس کشورهای اسلامی برخی تصمیم گرفتند میز و صندلی سوریه را تعلیق کنند و سفارتخانه‌ها را بسته و روابط را کم کردند ولی امروز همان کشورها که به دنبال منزوی کردن سوریه بودند دنبال این کشور افتادند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: آوردگاه سوریه نشان داد که پول و دلار نمی‌تواند تعیین کننده نهایی تحولات سیاسی و نظامی باشد بلکه این جبهه مقاومت بود که در برابر آمریکا و هم‌پیمانان آنها به پیروزی رسید.

امام جمعه گرگان با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: با همه فشارهای حاکمان وقت بر امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار دانشمند در زمینه‌های مختلف نزد ایشان تلمذ می‌کردند.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه در همه بلاد اسلامی محصول حوزه علمیه‌ای بوده که امام صادق (ع) در مدینه راه‌اندازی کرد و اگر شاگردان امام (ع) نبودند علوم اهل بیت (ع)به دست نسل امروز نمی‌رسید.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان در پایان با اشاره به هفته هلال احمر گفت : محبوبترین افراد نزد خدا کسانی هستند که بیشترین نفع را به مردم برساند مانند اعضای جمعیت هلال احمر که در مواقع حساس همچون بلاهای طبیعی به مردم رسیدگی می کنند.

گفتنی است مصلی نماز جمعه گرگان میزبان سروقامتی از تبار عاشورائیان ،جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس "حاج بابا علی دهقان" بود که پس از تحمل سال ها رنج ناشی از جراحت جانبازی به آسمان پرکشید و به فیض شهادت نائل آمد .همچنین نماز بر پیکر این شهید عزیز توسط حضرت آیت الله نورمفیدی  در مصلی گرگان اقامه شد و سپس نمازگزاران گرگانی در مراسم تشییع این جانباز هفتاد درصد جنگ تحمیلی شرکت کردند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو