پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/15

امام جمعه گرگان:تقویت اصالت فرهنگ در میان ملت/ ایران دارای ریشه عمیقی است

آیت الله نورمفیدی گفت: ملت ایران قبل و بعد از اسلام دارای ریشه عمیقی هستند و باید در مقابل تهدیدهای دنیا عقب نشینی نکنیم و بایستیم.

صوت خطبه

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر (جمعه 15 اردیبهشت) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با گرامیداشت روز معلم و روز کارگر در هفته گذشته، گفت: در فرهنگ عرفی ما کارگر یک معنای ویژه ای دارد در حالی که کارگر یک معنای عام هم دارد و همه کارگر هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: به تعبیر امام (ره) خدا هم کارگر است و این فرهنگ باید در جامعه به وجود بیاید تا آن برداشت خیلی ساده را از کارگر نداشته باشیم.

وی اظهارداشت: خدا، پیامبران، انبیا، مفسرین، مهندسین، دکتر، روحانی و همه کارگر هستند و کسی که سرمایه گذاری و تولید می کنند نیز کارگر محسوب می شوند و کارگر فقط شخصی که در زیر دست سرمایه دار کار می کند نیست بلکه کسی است که اهل کار باشد و بیکار و تنبل نباشد.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: در برخی روایات نیز آمده است کارگر کسی است که با تلاش خود آبروی خودش را حفظ می کند. کارگر بودن و کار کردن عبادت 70 جزء قرآن را دارد.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) دست کارگر را می بوسید، گفت: باید این فرهنگ و جایگاه کارگران در جامعه ما جا بیفتد.

امام جمعه گرگان شغل معلمی را هم جایگاه مهمی خواند و افزود: به فرموده امام راحل معلمی شغل انبیاست و مسئولیت اصلی معلمان در حوزه و دانشگاه انسان سازی است.

وی ادامه داد: معلمان در کلاس درس تنها به درس دادن اکتفا نکنند بلکه با همه وجودش در کلاس باشد، حرف زدن، نگاه کردن و روابطش با شاگردان اثرگذار است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه همه می توانند معلم باشند، گفت: معلمی هم فقط اختصاصی نیست، همه می توانند از این سعادت بهره مند شوند و در قیامت در کنار انبیای الهی قرار بگیرند.

وی با اشاره به بزرگداشت شیخ بهایی در سوم اردیبشهت ماه، افزود: برگزاری این بزرگداشت برای این است تا بدانیم ما دارای اصالت و ریشه هستیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز دنیا و استکبار سعی می کند تا به ملت ها اعلام کند که ریشه ندارند در صورتی که کشور ایران یک کشور ریشه داری است و وجود ملاصدرا، شیخ طوسی، سیدمرتضی، سیدرضی، خواجه نصیرالدین، زکریای رازی و غیره نشانه ریشه دار بودن ملت ایران است.

وی با بیان اینکه ملت ایران دارای ریشه عمیقی هستند، تاکید کرد: باید اصالت فرهنگ در میان ملت ما تقویت شود و خودشان را در برابر پیشرفت های دینا کم و ضعیف نبییند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: استکبار با پیاده کردن سیاست فرعونی در دنیا می خواهد اعلام کنند که ملت ها چیزی ندارند که این یک دروغ است.

وی گفت: ملت ایران قبل و بعد از اسلام دارای ریشه عمیقی هستند و باید در مقابل تهدیدهای دنیا عقب نشینی نکنیم و بایستیم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو