پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/2/5

آیت الله نورمفیدی: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا نماید

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان گفت :شان امام جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود و با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا نماید وعامل شکاف در جامعه قرار بگیرد.

آیت الله نورمفیدی در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان،مازندران و خراسان شمالی ،برگزاری چنین نشست هایی را در ارتقاء جایگاه نماز جمعه موثرو مفید برشمرد و اظهار داشت: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سالها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند در واقع سابقه دارترین گروه در تاریخ اسلام علماء و حوزه های علیمه شیعه و سنی بوده و هستند.

امام جمعه گرگان افزود: مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار  است چون علما میراث‌داران میراث گرانبهای پیامبر(ص) هستند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در درجه اول نمایندگان روحانیت در هر منطقه هستند ، تصریح کرد: در طول تاریخ علما و روحانیت همیشه ملجا و پناه مردم بوده اند و باید این اصالت حفظ شود.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان افزود:بنابراین امامان جمعه باید  جایگاه و منزلت خودشان را بیابند و با تمام وجود حس کنند که درچه جایگاه و مسئولیت مهمی قرار دارند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت:ما نمایندگان نظام مقدسی هستیم که بعد از پیروزی انقلاب با هزاران مشکلات و فراز و نشیب ها ، امروز در جایگاه مهم در منطقه و حتی جهان قرار گرفته است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امامان جمعه نماینده نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شهرها به شمار می روند،تصریح کرد: ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید دررفتار ، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره با اینکه مسئولیت سخت و دشوار امامت جمعه نیازمند پشتوانه قوی است ،افزود:در یک کلمه «اتکاء به خدا»اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان با بیان اینکه امروزما با دنیایی که همه اصول اعتقادی ادیان را زیر سوال می برد قرار داریم ، اظهار داشت: اتکاء به خدا می تواند ما را در دنیای امروزی در این مسئولیت مهم و خطیرمحفوظ نگه بدارد .

وی افزود: اتکاء به خدا ،نیازمند دعا ، التجاء و التماس ما از عمق جان به محضر باریتعالی است که این مسئله مهم اعتقادی نیز باید مد نظر ائمه جمعه قرار بگیرد.

امام جمعه گرگان در ادامه با بیان اینکه از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیزهمزمان در گرگان این فریضه را اقامه و شروع کردیم ، تاکید کرد : بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشوراز شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه ، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید .

وی تصریح کرد: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه  در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: امام جمعه باید عامل اتحاد هر شهر باشد به طوری که دامن پر مهر ایشان برای همه مردم آن شهر پهن باشد نه برای عده ای خاص.  

وی افزود:نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا باید راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان با بیان اینکه مردم با هر سلیقه و جناحی باید احساس کنند که نزد امام جمعه شهر جایگاهی دارند ، افزود:  سخنان مهم مقام معظم رهبری در روز عید فطر مبنی بر اینکه اختلاف نظر دارید، داشته باشید؛ اختلاف نظر سیاسی و غیر سیاسی اشکالی ندارد، امّا درگیری و یقه‌گیری و وحدت را شکستن و دودستگی‌ها و دو‌گروهی‌های جعلی درست کردن، به زیان کشور و دین و دنیای شما است که این سخنان باید ملاک و اساس یک امام جمعه قرار بگیرد.

وی افزود: شان امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود و با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا نماید وعامل شکاف در جامعه قرار بگیرد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به جایگاه مقدس مساجد  در جامعه و پیروزی انقلاب اسلامی ،تاکید کرد: امروز هم این مساجد هستند که می توانند این انقلاب را تحکیم و حفظ کنند.

وی افزود : مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند ، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به حضور صمیمی امامان شیعه و سنی دراین گردهمایی ، مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد .

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو