پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/5/6

پیام نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان به مناسبت هفته مهارت

اگر قرار باشد که از تکنولوژی به درستی و در جهت رفاه انسان بهره ببریم لازم است پابه پای این دگرگونی ها در آموزش فنی حرفه‌ای نیز پیشرفت های دستیار دست یابیم.

متن پیام به شرح زیر است :


آموزه‌های اسلامی بر آن است تا مهارت‌هایی را به انسان بیاموزد که با‌ آن خود را به کمال برساند و نواقص و عیوب را از خود برطرف سازد. البته برخی از مهارت‌ها در زندگی انسانی بسیار مهم و اساسی است و باید انسان بیشتر به آنها توجه یابد و درکسب و تحصیل آن‌ها بکوشد.خداوند کسب مهارت‌ها را در زندگی براساس حل مسئله، بسیار مهم و اساسی می‌داند؛ زیرا این امور شخص را به توانایی می‌رساند که بتواند ضمن کمال‌یابی، مشکلات خود و حتی دیگران را حل کند.
اگر قرار باشد که از تکنولوژی به درستی و در جهت رفاه انسان بهره ببریم لازم است پابه پای این دگرگونی ها در آموزش فنی حرفه‌ای نیز پیشرفت های دستیار دست یابیم.از اینرو اهمیت آموزش‌‏های فنی و حرفه‌‏ای در توسعه اقتصادی کشور یک امر مهم به شمار می رود و خوشبختانه جامعه ی ما به این درجه از فهم و کمال رسیده است که برای آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی، اهمیت و احترام، قائل است .
بنابراین فراگيري آموزش هاي مهارتي توسط جوانان يك ضرورت و زمينه ساز موفقيت در زندگي فردي و اجتماعي و رفع مشكل بيكاري است و تا زماني كه در كشور به ارتباط جدي آموزش با اقتصاد و اشتغال دقت نشود شاهد اقتصاد ناپايدار و انبوه بيكاران خواهيم بود.
اینجانب با گرامیداشت «روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای» و «هفته مهارت»، توفیق خدمتگزاران این عرصه خصوصا متولیان  فنی و حرفه ای استان گلستان را از خداوند متعال خواهانم.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین پیام ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین پیام ها

آرشیو