پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/12

پیام حضرت آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان در پیامی سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

 شهادت استاد مطهری، امضای الهی بر تفکرات و آثارش بود که به احترام این مرد بزرگ، 12 اردیبهشت روز معلم نامگذاری شد و در این ایام از مقام شامخ معلمان و اساتید تجلیل به عمل می‌آید.

  معلمی ازشریفترین شغلهاست. برای اینکه شغل انسان‏ سازی است؛ همان شغلی که تمام انبیای الهی برای همین معنا آمدند. قرآن یک کتاب انسان‏ سازی است؛ و نازل شده است برای اینکه انسان درست کند و نخستین سوره اى را که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد به این نقش, اشاره مى کند:((اقرإ باسم ربک الذى خلق خلق الانسان من علق اقرء و ربک الاکرم الذى علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم))

بنابراین یکی از مؤثرین ترین اقشارجامعه، معلمان و اساتید و مربیان دلسوز و وظیفه شناسی هستند که دانش آموزان و دانشجویان خود را به سوی روشنایی و هدایت می برند. دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

از اینرو تکریم و بزرگداشت معلمان عزیز و شناسایی راهکارهای مفید و حمایت از این قشر پرتلاش جامعه، به اندازه خود تعلیم و تربیت اهمیت دارد. در واقع معلم باید قدر بیند و بر صدر نشیند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی متفکر و علامه شهید مرتضی مطهری از زحمات جامعه فرهنگیان استان گلستان در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های اسلام ناب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تقدیر و تشکر نموده و و توفیق روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین پیام ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین پیام ها

آرشیو