پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/10/12

آیت الله نورمفیدی: در مواجهه با مردم اخلاق توأم با احترام و عطوفت داشته باشید

امام جمعه گرگان گفت :شاید نتوانید در مواجهه مردم با شما کارشان را به نحو احسن انجام بدهید ،اما اخلاق توأم با احترام و عطوفت با مردم سبب رضایتمندی آنها خواهد شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار بصیرت جویان دهمین دوره بصیرت غیر تمرکزی انتظامی استان گلستان با ایشان با بیان اینکه امنیت از بزرگترین نعمات الهی بوده که بدون آنها نمی‌توان زندگی کرد،گفت :نیروی انتظامی مجموعه بسیار مبارکی است چون کسانی را در خود برای امنیت جامعه  پرورش داده که از نظر مبانی دینی ما هم بسیار ارزشمند هستند .
امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه بخش عمده نظم و امنیت را مدیون زحمات نیروی انتظامی هستیم، تصریح کرد: پلیس حافظ امنیت و آرامش مردم است و برای این منظور جانانه تلاش می‌کند.
 نماینده ولی فقیه دراستان گلستان در ادامه اظهار داشت: همانطوریکه ایمان و تقوا و اخلاص دارای مراتبی است ،خدمت به مردم و جامعه هم مراتب دارد و در این زمینه مردم هم خدمتگزاران خود را با کار نیک می‌شناسند، بهترین عبادت و عمل صالح همین خدمت صادقانه به مردم است.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان حدیث نبوی در راستای اهمیت خدمت به مردم اظهار داشت : پیامبر خدا(ص) گفت به بهشت نگریستم و در آن، بنده ای را دیدم که هیچ کار نیکی نکرده بود. گفتم: خداوند از چه چیزِ این بنده قدردانی کرده که او را به بهشت در آورده است؟ گفته شد: این مرد به خاطر رضای خدا، اشیایی را که موجب آزار می شد، از سر راه بر می داشت، پس خداوند برای قدردانی از این کارش او را به بهشت در آورد .بنابراین برداشتن یک خار از سر راه مردم نیز انسان را به بهشت می برد.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه اشرف مخلوقات خداوند، وجود مقدس رسول اکرم (ص) است، اظهار داشت : وجود مبارک رسول گرامی اسلام از نظر «حسن خلق» در چنان درجه اعلایی قرار گرفته که قرآن کریم، درباره اش می فرماید: (إنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عظیم) و در جای دیگر، ایشان را الگوی تمام مؤمنان، معرفی می نماید و می فرماید:(لَقَدْ کانَ لَکُم فی رَسولِ اللّهِ اُسْوَةٌ حَسَنَة)
وی تصریح کرد :بنابراین برای کسانی که در راه خدمت به مردم بوده و همواره با آنان در ارتباط و مراوده هستند، سزاوار است که به آن بزرگوار از نظر رفتار و کردار و حرکات و سکنات اقتداء کرده، تا هم خشنودی خداوند را جلب و هم رضایت مندی مردم را فراهم آورند.
امام جمعه گرگان افزود: اگر در دنیا رسول اکرم (ص) را الگو وپیشوای خود قرار دهید ،یقینا در آخرت هم مورد لطف خداوند قرار گرفته و در جوار اشرف کائنات پیامبر (ص) خواهید بود.
وی با تاکید بر داشتن «حسن خلق» در مواجهه با مردم ،اظهار داشت: شاید نتوانید در مواجهه مردم با شما کارشان را به نحو احسن انجام بدهید ،اما اخلاق توأم با احترام و عطوفت با مردم سبب رضایتمندی آنها خواهد شد ولو مراجعه کننده به شما به خواسته کاری خود نرسد.
نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان راست‌گویی را از اعمال نیک و پسندیده انسانی برشمرد و تصریح کرد: راستگویی نزد دین ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.از اینرو راستگو و امین بودن در برخورد با مردم نیز در ایجاد امنیت موثر است.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به فضیلت اصلاح ذات البین و اهمیت اجرای آن در نیروی انتظامی و رجوع مردم به آنها گفت : آن وقتی را که دل ها از هم جدا شده و اختلافاتی بوجود  آمد اگر بتوانید با قبول تقصیر و عذرخواهی طرفین اصلاح نمائید از نظر اسلام با فضیلت ترین صدقه ای است که برای مردم انجام دادید و مورد لطف الهی قرار خواهید گرفت.
وی در پایان از زحمات نیروهای امنیتی ،سپاه و ارتش و نیروی انتظامی در برقراری نظم وامنیت در کشور قدردانی کرد .

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو