پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/20

پیام حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان

به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر

بسمه تعالی

رسول گرامی اسلام (ص) می فرماید : مَنْ مَشی فی عَونِ أخیهِ و مَنْفَعَتِهِ فَلَهُ ثوابُ الْمجاهدینَ فی سَبیلِ الله. کسی که برای کمک به برادر خود و سود رساندن به او اقدام کند، پاداش مجاهدان در راه خدا به او داده خواهد شد.

جامعه همیشه در امنیت و آرامش نیست و گاه حوادث طبیعی و غیرطبیعی، این آرامش را به هم می زند. اینجاست که فریاد یاری طلبیِ حادثه دیدگان به گوش جان می رسد و انسان هایی آگاه ، صبور و آموزش دیده  برای رضای خدای متعال به یاری آنها می شتابند و دردهاشان را تسکین می بخشند.

بنابراین تلاش برای تسکین آلام بشری و کوشش در راستای بر قراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسانها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها از اهداف مهم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. نهادی که بدون چشم داشت مادّی، به یاری می شتابد و از محرومان و آسیب دیدگان دلجویی می کند.

در همین راستا و به مصداق مقام معظم رهبری (مُدَّ ظِلُّه العالی) جمعیت هلال احمر با اهداف والای بازآفرینی روحیه اعتماد به نفس و امید و آرامش بخشیدن به جان‌ های خسته از حوادث طبیعی، و فراهم کردن وسایل آسایش برای تن‌های رنجور، فارغ از مرزبندی‌های جغرافیایی، دینی، قومی و نژادی تأسیس شده است و منطبق بر تعالیم و دستورهای دین مبین اسلام است.

اینکه خدمت به محرومین نزد خداوند ارزش و ثواب و پاداشی بی حساب دارد در آن هیچ شکی نیست اما از آنجا که به فرموده حق تعالی شکر زحمات خلق نیز  وظیفه همگانی است بر خود لازم میدانم به رسم قدر شناسی از تلاش های صادقانه همه خواهران و برادرانی که در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خصوصا عزیزانی را که در  جمعیت هلال احمر استان گلستان  خدمت می کنند تشکر و قدر دانی نمایم.

امید است در راستای تحقق آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران، در ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) و باعمل به رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره موفق و پیروز باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید کاظم نورمفیدی

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین پیام ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین پیام ها

آرشیو