پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/2/29

پیام حضرت آیت‌الله نورمفیدی به مناسبت نکوداشت مختومقلی فراغی

پیام حضرت آیت‌الله نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان گلستان به مراسم نکوداشت دویست و هشتاد ونهمین سالروز تولد مختومقلی فراغی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین دیلم ریاست مرکز اسلامی استان گلستان قرائت شد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی


مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن از افتخارات استان گلستان و ایران اسلامی است.
اینجانب به دو دلیل به مختومقلی فراغی ارادت دارم اول اینکه این شاعر بزرگ در همه زمنیه ها شعر گفته است.از خداشناسی و عرفان گرفته تا مسائل اجتماعی و وحدت و یکپارچگی و در مجموع من مختومقلی فراغی را شاعری جامع می شناسم.
دوم اینکه مختومقلی فراغی از آن این استان و از افتخارات گلستان است ولی به لحاظ پرداختن به ارزش های متعالی انسانی الهی، شایسته است که او را فراتر از یک قومیت بدانیم.
 مختومقلی فراغی امتیازخاصی دارد، علاوه برعرفان، خداشناسی،ترس ازمعاد، مرگ و قیامت و عشق به رسول خدا و عشق به اهل بیت که در اشعاراو موج می زند، بینش اجتماعی و روشن ضمیری در رابطه با مسائل اجتماعی وسیاسی از مهمترین امتیازات شعر او است.
اینجانب برگزاری مراسم نکوداشت شاعر شهیر ترکمن را نشانه وحدت و همبستگی و اشاعه ارزش های اسلامی می دانم و اعتقاد دارم در پناه این اتحاد می توان انسجام و یکپارچگی شیعه و سنی و ملت ایران را در داخل و خارج به نیکی تبلیغ و ترویج کرد.
وظیفه میدانم از همه کسانی که در نکوداشت ارزش گذاری به مقام این شاعر متعهد سهیم هستند ، تقدیر و تشکر می نمایم.
دوام توفیقات همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سیذ کاظم نورمفیدی

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین پیام ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین پیام ها

آرشیو