پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/6/2

امام جمعه گرگان:جریان اربعین افکار جهانیان را به سوی امام حسین (ع) جلب می کند

آیت الله نورمفیدی گفت: جریان اربعین بسیار می تواند افکار جهانیان را به سوی امام حسین (ع) جلب کند و بکشد.

صوت خطبه

  آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۲ شهریور) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، گفت: در روایات و فرمایشات بزرگان اسلامی ما از شیخ مفید، طوسی، علامه حلی و همه بزرگان راجب به زیارت اربعین سفارشات زیادی شده است.

 امام جمعه گرگان در خصوص فلسفه زیارت و سفارش پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) به زیارت بزرگان و شایستگان، افزود: امروز در دنیا می گویند که قدرت اقتصادی و نظامی مهم است اما همه کشورهایی که دنبال این قدرت ها هستند جدیدا مطلبی را به وجود آورده اند که آن قدرت فرهنگی است.

 وی ادامه داد: آنها معتقدند قدرت فرهنگی ذهن و اندیشه انسان ها را در دست می گیرد و برای بشریت امروز اندیشه سازی می کند.

 آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: آنها می خواهند اندیشه ها، ذهن و فکر مردم را در اختیار خودشان بگیرند و هر طوری که می خواهند شکل دهند.

 وی خاطرنشان کرد: اکنون در مسئله غزه و فلسطین نیز این مسئله مشهود است، طوری حرف می زنند و تبلیغ می کنند که ظالم را مظلوم و مظلوم را ظالم جلوه می دهند تا ذهنیت بشریت را آن طور که خودشان بخواهند بسازند.

 نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اسلام هم قدرت اقتصادی را خیلی مهم می داند و پیامبر(ص) می فرمایند اگر کسی فقیر باشد ممکن است کافر هم شود و رهبر معظم انقلاب هم اقتصاد را اولویت کشور می داند.

 وی با بیان اینکه نمازی که می خوانیم برای شکل گیری ذهن ها است، افزود: ذکر و زیارت که در روایات ما تاکید شده برای این است که انسان وقتی به زیارت انسان های کامل می رود باید اتصال معنوی و روحی پیدا کند.

 آیت الله نورمفیدی گفت: وقتی کسی که به کربلا می رود باید روحش با روح مطهر اباعبدالله (ع) وصل شود و این زیارت همه چیز را حل می کند.

 وی افزود: زیارت جهت دهی به اندیشه ها در اسلام و به خصوص در مکتب تشیع است و در مکتب تشیع و زمان ائمه اطهار (ع) به زیارت سفارش شده است.

 امام جمعه گرگان گفت: حرم امام حسین(ع) یکی از آن بقعه هاست که خداوند دوست دارد که مردم به این حرم بروند و روحشان با روح امام حسین(ع) متصل شود و دعا کنند و دعایشان مستجاب شود.

 وی با بیان اینکه جریان اربعین بسیار می تواند افکار جهانیان را به سوی امام حسین (ع) جلب کند و بکشد، افزود: یکی از آثارش پیاده روی اربعین حسینی است.

 آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: الان وقت معرفی امام حسین(ع) به دنیا است و نویسندگان و متفکران ما باید به زبان آنها حرف بزنند.

 وی گفت: امروز فقط نمی توان تاریخ مقتل را بخوانیم بلکه باید به زبان آن جوامع و فرهنگ آنها امام حسین (ع) را معرفی کنیم.

 امام جمعه گرگان افزود: کسانی که اهل قلم، فکر و اندیشه هستند معرفی شخصیت سیدالشهدا(ع) را انجام دهند و با این کار بالاترین ثواب الهی را نصیب خودشان کنند.

 وی با اشاره به جریانات اخیر در اسرائیل و پهپاد فرستاده شده از سوی حزب الله لبنان داخل اسرائیل و نزدیکی خانه نتانیاهو، گفت: این پهپاد با عبور از سدهای امنیتی ایجاد شده در اسرائیل رفته و برگشته و انفجاری که توسط حماس و جهاد اسلامی در تل آویو رخ داد، انفجار خیلی بزرگی بوده است.

 آیت الله نورمفیدی افزود: اسرائیلی را که خودش را مدعی ارتش شکست ناپذیر می داند و گنبد آهنین دارد و چند لایه امنیتی ایجاد کرده با ورود پهپاد و انفجار ایجاد شده، احساس خطر بسیاری کرده است.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو