پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/5/12

امام جمعه گرگان:ایران خونخواه مهمان شهیدش است

آیت الله نورمفیدی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان خونخواهی مهمان شهید حق خود را از اسرائیل خواهد گرفت.

صوت خطبه

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۱۲ مرداد) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: هفته آینده روز (دوشنبه ۱۵ مرداد) سالروز رخداد حادثه ای است که بعد از جنگ جهانی دوم در دنیا اتفاق افتاد.

امام جمعه گرگان افزود: در این روز آمریکایی ها بر سر ملت ژاپن بمب اتمی ریختند و در این حادثه ۱۶۰ هزار نفر از بین رفتند و مجروح شدند و بعد از ۸۰ سال تا سال ها این آثار آن بمب اتم هنوز هم از بین نرفته است.

وی ادامه داد: این فقط یک کار و عمل نبوده و از آن به بعد هم در طول این سال ها هر موقع به تاریخ ملت ها نگاه می کنیم دست جنایت آمریکایی ها در کار بوده است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به شهادت حاج اسماعیل هنیه در بامداد روز (چهارشنبه ۱۰ مرداد)، گفت: حاج اسمعیل هنیه مهمان عزیز کشورمان و از رهبران جبهه مقاومت و انسانی خود ساخته، با شخصیت، شریفی و حافظ قرآن بود که نصف شب در حال قرائت قرآن و نماز شب توسط حمله اسرائیل به کشور ما به همراه محافظش به شهادت رسید.

وی افزود: ایشان مهمان ما بود و این اقدام بر خلاف قوانین بین المللی انجام شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه اسرائیل زمان حمله به غزه ۲ هدف داشت، گفت: یکی از اهداف اسرائیل نابودی و از ریشه کندن حماس و گروه های مقاومت منطقه در فلسطین و آزادی گروگان ها در غزه بود.

وی افزود: اسرائیل به مدت ۱۰ ماه با تمام توانش وارد شده است و دارد جنایت و نسل کشی می کند اما به نتیجه نرسیده است و نه توانسته حماس را نابود کند و از آن طرف هم گروگان هایش را هم نتوانسته آزاد کند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه اسرائیل در برابر گروه مقاومت حماس و سایر گروه ها شکست خورده است، گفت: الان مردم دنیا علیه اسرائیل شعار می دهند.

وی افزود: اسرائیل در یک باتلاقی افتاده است و هر چه هم تکان می کند بدتر و بیشتر فرو می رود و یک جنون سیاسی پیدا کرده است و فقط به دنبال این است خودش را در مقابل افکار جهانیان و شکست های داخلی پیروزمندانه بیرون آورد.

امام جمعه گرگان با طرح سوال گفت: چه معنایی دارد که اسرائیل در حال مذاکره برای آتش بس است و از طرف دیگر مسئول مذاکرات را ترور می کند؟ این جنایت یعنی اسرائیل مذاکره را قبول ندارد.

وی افزود: این ترور هم قطعا برایش نفعی ندارد چون در همه دنیا و کشورها به پشتیبانی از اسماعیل هنیه و تکریم و تجلیل از این شهید بزرگوار راهپیمایی ها شده و در شورای امنیت به دعوت نماینده ایران این مسئله محکوم شده است.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: در جلسه شورای امنیت فقط کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس از بنیانگذاران  اسرائیل جنایتکار، غاصب، متجاوز و جانی از اسرائیل پشتیبانی کردند.

وی ادامه داد: این کشورها برای ضربه زدن به خاورمیانه و مقاصد شوم سیاسی شان اسرائیل را بنیانگذاری کردند و در حال عوض کردن فرهنگ های مردم هستند و دارند ظالم را به جای مظلوم و مظلوم را به جای ظالم معرفی می کنند.

امام جمعه گرگان گفت: مردم مظلوم فلسطین را تروریست می خوانند و این غده سرطانی را آنجا کاشتند برای اینکه این منابع را بدزدند و ببرند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اسرائیل این است که ایران و آمریکا را به جان هم بیاندازد، افزود: همان طوری که گروه مقاومت اعلام کردند ما انتقام خودمان را خواهیم گرفت؛ ایران هم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان خونخواهی حق مان را خواهیم گرفت و آنچه که مصلحت باشد و شورای امنیت ملی و مقام معظم رهبری مورد نظرشان باشد انجام خواهد شد و به هر شکلی خونخواهی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو