پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/11/27

امام جمعه گرگان:جوانان حضرت علی اکبر (ع)را الگوی خود قرار دهند

آیت الله نورمفیدی، حضرت علی اکبر(ع) را بهترین الگو برای جوانان بیان کرد و گفت: نسل جوان ما حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خودشان قرار دهند تا بتوانند مشکلات این کشور را حل کنند.

صوت خطبه

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۲۷ بهمن) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تشکر از حضور شایسته و گسترده مردم سراسر ایران در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن، گفت: علی رغم تبلیغات سوء دشمنان برای منع حضور مردم و وجود مشکلات اقتصادی، مردم ایران اسلامی در این راهیپمایی حضور چشمگیری داشتند.

امام جمعه گرگان افزود: حضور مردم ایران در همه صحنه های انقلاب بسیار خوب بوده و در راه این انقلاب شهدای زیادی را تقدیم کردند.

وی با اشاره به ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار در هفته گذشته و تبریک این روز به همه پاسداران، ادامه داد: امام حسین(ع) و عاشورا درس های زیادی داشته است، یکی از درس های مهم عاشورا زمان شناسی و موقعیت شناسی بوده است.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: تنها امام حسین (ع) آن زمان را خوب شناخت و تصمیم خود را گرفت و همه ما باید این جهت را از امام حسین(ع) یاد بگیریم. اینکه امروز کشور ما در چه شرایطی قرار گرفته و اینها را خوب بشناسیم.

وی با اشاره به ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز نیز، گفت: حضرت ابوالفضل(ع) نیز شخصیت بسیار بزرگی بود. آن حضرت وقتی دستش را قطع کردند نه از هدف اصلی اش دست کشید و نه از مسئولیتی که بر عهده داشت.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: جانبازی یک افتخار است اما خدایی نکرده نباید این جانبازی انسان را از مسئولیت اصلی اش غافل کند.

وی با اشاره به اول اسفند، روز روحانیت و دفاع مقدس، گفت: روحانیت، سرمایه های زیادی در این کشور هزینه کردند. شهدای محراب هر کدام شجره های طیبه هایی بودند که همیشه میوه می دادند و به جنبه های معنوی و اخلاقی توجه زیادی داشتند.

آیت الله نورمفیدی افزود: روحانیت از آن اصنافی بوده که بیشترین شهید را تقدیم کرده و در استان گلستان نیز ۷۸ نفر از روحانیون اهل سنت و شیعه از شهدای روحانیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به ۱۱ شعبان ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: حضرت علی اکبر(ع) همیشه همراه سیدالشهدا(ع) بود و حق طلبی از خصوصیات بارز آن حضرت بود.

امام جمعه گرگان، حضرت علی اکبر(ع) را بهترین الگو برای جوانان بیان کرد و افزود: نسل جوان ما حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خودشان قرار دهند تا جوانان مومن و انقلابی بتوانند مشکلات این کشور را حل کنند و پیشرفت کشور را در پی داشته باشد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو