پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/11/6

امام جمعه گرگان:کشتار مردم بی‌گناه، شیوه حکمرانی همه مستکبران عالم است

امام جمعه گرگان با یادآوری کشتار مردم به‌خصوص زنان و کودکان در نوار غزه گفت: خونریزی و کشتار مردم بی‌گناه، شیوه حکمرانی همه مستکبران عالم است.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان به شکایت آفریقای جنوبی از نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی اشاره کرد و افزود: آلمان به تازگی به دفاع از رژیم صهیونسیتی پرداخته در حالی که همه دنیا این نسل‌کشی و جنایات را می‌بینند.

امام جمعه گرگان به طرح چند پرسش پرداخت و گفت: آیا  هزاران کشته و مجروح که بیشتر زنان و کودکان هستند، نمونه بارز نسل‌کشی نیست؟ آیا ندادن آب، غذا و دارو و آواره کردن مردم در فصل سرما غیر نسل‌کشی است؟

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: در قوانین کشورها، کسی که نسل‌کشی می‌کند، باید مجازات شود، در صورتی که این کشورها از جنایات رژیم صهیونسیتی حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این شرایط بعضی‌ها آمریکا را سرزمین آرزوهای خود می‌دانند و با دفاع از رژیم صهیونسیتی به این رژیم برای ادامه جنایاتش چراغ سبز نشان می‌دهند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از خطبه امروز با اشاره به در پیش بودن ۱۲ بهمن، سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن گفت: در شرایطی که خیلی‌ها مخالف بازگشت معمار کبیر انقلاب به میهن بودند، حضرت امام مقابل آنان ایستاد و به بازگشت اصرار کرد.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: مشکلات و گرفتاری در کشور وجود دارد، اما جنبه‌های مثبت و رشد و پیشرفت کشور باید دیده و بیان شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در پانزدهم رجب، گفت: این بانوی بزرگ بعد از وجود نورانی مادرشان در عالم بی نظیر است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه موقعیت شناسی از فضایل و برجستگی های حضرت زینب(س) بود، افزود: این خودش نکته بسیار مهمی است، اینکه انسان در چه شرایطی زندگی می کند.

وی ادامه داد: آن حضرت شرایط زمان و مکان را به خوبی می شناخت و تحلیل می کرد تا بتواند تصمیم درستی بگیرد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در آن شرایط دقیق موقعیت را کاملا شناخت و تشخیص داد، گفت: در آن زمان شخصیت های بزرگ قدرت تشخیص حضرت زینب(س) را نداشتند. حضرت زینب(س) می دانست این سفر چه خطراتی دارد اما با عشق و محبت و علاقه به دنبال امام حسین(ع) راه افتاد و ایشان را همراهی کرد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو