پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/9/24

آیت الله نورمفیدی :آمریکا با وتوی آتش‌بس غزه، ماهیت پلید خود را آشکارتر کرد/ باید زمینه ها و بسترهای شکل گیری چنین فسادهایی از بین برود

امام جمعه گرگان گفت: آمریکا با وتوی قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در خصوص توقف حملات رژیم صهیونسیتی به غزه، ماهیت پلید خود را بیش از پیش آشکار کرد.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد:‌ اعضای شورای امنیت از مسایل به وجود آمده در غزه و فلسطین باعنوان جهنم روی زمین تعبیر می‌کنند و به همین دلیل قطعنامه آتش‌بس را تایید کردند.

وی خاطرنشان کرد: ممانعت آمریکا از این تصمیم نشان داد که آنان هر چه به منافع خود باشد را قبول کرده و در غیر این صورت آن را رد می‌کنند.

امام جمعه گرگان گفت: قاطع نبودن شورای امنیت در مورد تصمیم خود نشان داد که نمی‌شود به مجامع بین‌المللی اعتماد کرد و آنها دروغگویی بیش نیستند.

وی گفت: این مسایل در کنار نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم صهیونسیتی باعث ایجاد تظاهرات و راهپیمایی‌های مختلف حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی شده است.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه به فساد سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری اشاره کرد و گفت: این قبیل فسادها باعث کاسته شدن اعتماد مردم به نظام می‌شود.

وی تصریح کرد :این فساد سه میلیارد و ششصد میلیون دلاری که در کشور بر سرزبان ها افتاده ،چه بساط و چه فسادی است ؟! وقتی مردم می شوند سه میلیارد و ششصد میلیون دلار فساد رخ داده است می گویند یعنی چی؟ این چه بساطی است که درست کردند؟ چه  کسی بود؟ چه کسانی هستند که این فساد را بوجود آوردند؟ مردم گرفتار زندگی خودشان هستند نان بر سر سفره آنها درست نمی آید ،سرمایه اجتماعی این نظام مردم هستند این ها باعث می شود اعتماد مردم به نظام کاسته شود.مسئله فساد بسیار مهم است و مبارزه عملی و جدی با فساد نه مبارزه شعاری بلکه مبارزه واقعی باعث اعتماد بیشتر مردم می شود و سرمایه اجتماعی مردم بالا می رود .

امام جمعه گرگان درادامه با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت :اولین نکته راه هایی است که این مفسدان نفوذ می کنند و این فساد ها را بوجود می آوردند اینها چه کسانی هستند؟ هر کسی که می خواهد باشد ،باید زمینه ها و بسترهای شکل گیری چنین فسادهایی از بین برود ،به قول مقام معظم رهبری حتی اگر شخصی یا سازمانی به خاطر انتساب به من بخواهد این کارها را بکند نباید ملاحظه کنید و باید جلوی آنها گرفته شود.راه های نفوذ فساد کجاست باید این راه ها شناسایی و بسته شود تا این فساد ها اتفاق نیفتد ،اگر این راه ها باز باشد این فساد ها و مفسد ها هر روز پیدا می شوند  .

آیت الله نورمفیدی افزود: دومین نکته دراین زمینه باید تبعیض در کار نباشد هرکسی که می خواهد باشد و به هرکجا که خودش را وصل می کند (به این قوه به آن قوه به این شخص به آن شخص) باید با این ها برخورد شود تا مردم باور کنند .

  وی گفت:نکته سومی را که مقام مقام معظم رهبری اشاره داشتند این است که دیگر شعار مبارزه با فساد  فایده ای ندارد بلکه عملا  باید مبارزه با فساد و مفسد اتفاق بیفتد و شفاف و روشن هم به مردم گفته شود .الان مردم شنیدند که یک شرکت چای سه میلیارد و ششصد میلیون دلار دچار فساد شده است و ماهیت آن هم معلوم نیست.این مسئله مطرح می شود و مردم آن را می شنوند رئیس قوه قضاییه هم  آن را مطرح می کند و مردم به این مسئله آگاه می شوند ،اما برای مردم یک سوال ایجاد می شود که نتیجه آن چه شد؟باید خیلی شفاف و روشن اینها برای مردم گفته شود و مردم باور کنند و در باور مردم ثابت شود نه اینکه فقط به گوش آنها چیزی برسد .مقام معظم رهبری بر روی این مسائل حساس هستند و تاکید کردند. بنابراین این مسئله باید روشن شود، این مفسد هر کسی که است و در هر مقام و جایگاهی قرار دارد باید برخورد شود تا مردم مبارزه با فساد را باور کنند.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گرگان با تسلیت ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: خیلی‌ها تلاش دارند تا ما را از اهل بیت (ع) جدا کنند که مسلمانان باید نسبت به این مساله آگاه باشند.

امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و نامگذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این ۲ گروه مسوولیت و وظایف سنگینی نسبت به جامعه دارند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: حوزه باید به مسایل فرهنگی، فکری و اعتقادی وارد شود

وی ادامه داد: دانشجویان هم باید بدانند که کشور برای پیشرفت در همه زمینه‌ها به وجود آنان نیاز دارد و این مسیر را با صلابت و استقامت و تلاش در کنار حوزه طی کنند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو