پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/9/4

امام جمعه گرگان:جوانان بسیجی باید به دنبال تحصیل علم و دانش باشند/ تشویق به خرید جنس ایرانی باعث پیشرفت کشور می شود

آیت الله نورمفیدی گفت: امروز شرایط کشور به شکلی است که به علم و دانش بیشتر از آن نیاز دارد و باید جوانان بسیجی به دنبال تحصیل علم و دانش و توانایی علمی باشند.

صوت خطبه

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز (جمعه 3 آذر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در روز (یکشنبه ۵ آذر) توسط امام (ره)، گفت: در آن شرایط خاصی که تمام عوامل جوانان ما را به سمت های دیگر سوق می داد و می کشاند با ورود امام راحل به مسئله نهضت و انقلاب اسلامی و سبک و سلوک ایشان باعث شد که همان جوان هایی که داشتند به سمت دیگری می رفتند آنها را به سمت دیگری کشاند و رهبری کرد.

امام جمعه گرگان افزود: انسان سازی نکته ای از حساس ترین شئون زندگی امام (ره) است و ایشان همچون انبیا این کار را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در سال های قبل از انقلاب سیج را پرورش داد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نگاهشان این بود که این انقلاب بدون پشتوانه مردمی نمی شود و در روز پنجم آذر دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و به ارتش ۲۰ میلیونی در بیاناتشان اشاره می کردند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به ویژگی های یک بسیجی، گفت: ایمان به خدا، علاقمندی به پیشرفت کشور، و خدمتگزاری کشور و مردم و درک شرایط گوناگون زمان و نیازمندی های کشور از نشانه ها و ویژگی های یک بسیجی است.

وی ادامه داد: امروز شرایط کشور به شکلی است که به علم و دانش بیشتر از آن نیاز دارد و باید جوانان بسیجی به دنبال تحصیل علم و دانش و توانایی علمی باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه امروز کشور شدیدا به علم و دانش نیاز دارد، گفت: کشور و مدیریت کشور باید به دست کسانی قرار گیرد که بهره ای از علم، دانش، تعهد و تخصص داشته باشند و همیشه آماده به خدمت و پا در رکاب باشند و برای انقلاب ایثارگری و فداکاری کنند.

وی اظهارامیدواری کرد: اصول و اندیشه مورد تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری همیشه در سازمان بسیج گسترده شود و به عنوان یک ایده و هدف قرار گیرد و خداوند این خطرات را به وسیله همه مردم، علاقمندان، دلسوزان و بسیج حفظ کند و دست دشمنان را از توطئه علیه این نظام کوتاه کند.

آیت الله نورمفیدی با مهم و تاریخی خواندن روز پنجم آذر برای مردم شهر گرگان، گفت: در پنچ آذر سال ۵۷ مردم شهر گرگان که علیه نظم شاهشاهی قیام و اعتراض کردند توسط رژیم منحوس پهلوی در امامزاده عبدالله(ع) به گلوله بسته شدند و حتی در بیمارستان پنجم آذر نیز تعدادی از جوانان را به گلوله بستند.

وی با اشاره به نامگذاری روز (سه شنبه ۷ آذر) به نام روز نوآوری و فناوری ایران ساخت، افزود: فرهنگ مصرف جنس ایرانی باید به عنوان یک فرهنگ مبارزه با دشمنان و پیشرفت کشور درآید و تبلیغ شود.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: در حال حاضر بسیاری از خانواده ها گرفتار بیکاری نسل جوانشان هستند و باید با تبلیغ فرهنگ مصرف جنس ایرانی این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: فرهنگ استفاده از جنس خارجی باعث بیکاری نسل جوان می شود و به کارخانه خارجی ها کمک می شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: برای تقویت اشتغال در کشور باید این فرهنگ برای پیشرفت و نوآوری کشور نهادینه شود و جا بیفتد تا شاهد رشد و ترقی باشیم.

وی تاکید کرد: همه مسئولان، مردم و بخش خصوصی باید کاری کنند تا جنس های تولیدی ما وارد بازارهای جهانی شود و رقابت کند و روز به روز بهتر شود.

امام جمعه گرگان گفت: همه باید دست به دست هم دهیم محصولات ایرانی بهترین باشد و کسانی که اهل تولید هستند باید راه را باز کنند و موانع و مشکلات و پیچ و خم های قانونی را باز کنند تا سرمایه گذار هم علاقمند شوند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه تشویق به خرید جنس ایرانی باعث پیشرفت کشور از نظر سیاسی، اجتماعی و اشتغالزیی می شود، افزود: تنها راه تولید با کیفیت است و باید از لحاظ قیمت هم ارزان قیمت باشد تا در بازارهای جهانی هم رقابت کند.

وی گفت: باید واردات مدیریت شده و با قاچاق اجناس مقابله شود و باید با برنامه قانون نظم انضباط تولید انجام شود چون نیاز به یک ایران پیشرفته داریم.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو