پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/1

امام جمعه گرگان:سپاه و ارتش ۲ بازوی حفاظت از کشور و نظام هستند

امام جمعه گرگان با اشاره به فرا رسیدن دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل گفت: هیچ کس نباید خیال کند که سپاه و ارتش در موازات هم هستند، بلکه آنان ۲ بازوی حفاظت و حراست از کشور نظام محسوب می‌شوند.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان اظهار کرد: هیچ کس خیال نکند اگر سپاه است، پس ارتش چیست یا اگر ارتش است، پس سپاه نباشد، بلکه بدانند این ۲ نیروی نظامی کشور در کنار سایر نیروهای مسلح دست در دست هم، در کنار هم بخشی از کشور را تحت حفاظت، مراقبت و کنترل خود دارند.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: وظیفه داریم برای این ۲ قدرت نظامی و دفاعی کشور احترام قائل و قدردان زحمات‌شان باشیم.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از این خطبه با تبریک عید سعید فطر و قبولی یک ماه عبادت و بندگی خداوند، گفت: این روز برای مومنینی که یک ماه بندگی خاص ویژه خدا را کرده و به دستوراتش عمل و روزه گرفتند، نشاط و خوشحالی می‌آورد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: روز اول ماه شوال بعد از یک ماه بندگی خالصانه روز جایزه گرفتن از خداوند است که با اقامه نماز عیدفطر تکمیل می‌شود.

امام جمعه گرگان ادامه داد: براساس روایات، نمازهای اعیاد باید با شکوه برگزار شود و هر چه این نمازها باشکوه‌تر باشد، باعث تقویت اسلام و مسلمین می‌شود و دنیا این عظمت، عزت و شکوه را می‌بیند.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: که مردم باید با حضور پرشور در نماز عید فطر عظمت و شکوه اسلام را به جهانیان نشان دهند، زیرا کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی چین و روسیه به این نماز می‌نگرند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از این خطبه با اشاره به در پیش بودن پنجم اردیبهشت ماه سالروز حمله آمریکا به طریق طبس و گرفتار شدن آنان در طوفان، گفت: آمریکایی‌ها در پنجم اردیبشهت ماه سال ۱۳۵۹ به ایران حمله کردند و قصد داشتند از طریق طبس که برای هواپیماها و بالگردهای خود پایگاه و فرودگاه درست کرده بودند، به تهران بیایند و اقداماتی مانند نجات جاسوسان خود را انجام دهند.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: خداوند براساس آیات قرآنی که ابابیل را بر سر متجاوزان به خانه خدا فرستاد و همه آنان نابود شده و فرار کردند، در آن حمله آمریکایی‌ها به ایران بار دیگر ابابیل خود که همان طوفان معروف طبس را فرستاد که همه تسلیحات و تجهیزات نظامی آنان به هم ریخت و آتش گرفت و فرار کردند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: بدون شک خداوند همچنان با بودن ما در صحنه‌های مختلف این نظام و کشور و شکرگذاری از نعمتی که به ما عطا فرمرده، پشتیبان این ملت، کشور و نظام خواهد بود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو