پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/1/11

امام جمعه گرگان:حل مشکلات اقتصادی با تبدیل اقتصاد دولتی به مردمی میسر است

امام جمعه گرگان گفت: تبدیل اقتصاد دولتی به مردمی یکی از راه حل‌های مشکلات اقتصادی جامعه است و تا زمانی که اقتصاد از انحصار دولت خارج نشود پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: همانطور که جنگ هشت ساله را با حضور مردم به سرانجام رساندیم باید فضا را برای حضور مردم در اقتصاد را هم باز کنیم.
وی افزود: یکی از راه‌های مردمی کردن اقتصاد تسهیل بازار کسب و کار برای آحاد جامعه است.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی ما همزمان با کره جنوبی فعالیت خود را آغاز کرد، اما امروز این صنعت در ۲ کشور قابل مقایسه نیست.
امام جمعه گرگان در ادامه این خطبه با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی گفت: این روز از وقایع ماندگار تاریخ کشور است.
وی افزود: قبول داریم که کشور ما مشکلات به ویژه در بخش اقتصادی دارد، اما با توجه به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید با انصاف به انقلاب نگاه کنیم و قدردان آن باشیم.
آیت‌الله نورمفیدی با بیان این که یکی از خوبی‌های این انقلاب، استقلال کشور است گفت: استقلال کشور باعث شد ایران اسلامی و مردم از زیر یوغ آمریکا و انگلیس و سایر کشورها خارج شوند و روی پای خود مستقل شده و به دستاوردهای مهمی در دانش‌های راهبردی همچون هسته‌ای که مساله بسیار مهمی است دست یابیم.
امام جمعه گرگان گفت: عده‌ای در داخل کشور مخالف مسائل و دانش هسته‌ای هستند، اما باید بدانند اگر ما به این دانش‌ها دست پیدا نمی‌کردیم، امروز باید همچون دوران قبل از انقلاب توسری خور بیگانگان بودیم.
آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: دستیابی به فناوری‌های فضایی، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو و پیشرفت‌های پزشکی که هر چند در این زمینه مشکلاتی وجود دارد باعث شده ایران سومین کشور جهان در درمان ناباروری‌ها باشد.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران رتبه اول در تولید پهپادهای فوق پیشرفته جهان را دارد و آمریکا به شدت از این موفقیت ایران عصبانی است و از روی ناچاری علیه ایران مسائلی را مطرح می‌کند.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: داشتن بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه و نیز داشتن انواع موشک‌های نقطه‌زن از دیگر دستاوردهای استقلال ایران اسلامی است.
وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، شکی نیست که با توجه به نامگذاری سال جدید مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، باید ریشه‌های این تورم افسارگسیخته شناسایی و زده شود.
امام جمعه گرگان تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی جامعه بدون شک رشد تولید با ارایه راهکارهایی جهت تشویق مولدان در بخش‌های مختلف همچون کشاورزی، صنعت، گردشگری و خدمات است.
آیت‌الله نورمفیدی گفت: تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باید طوری باشد که تولیدکنندگان سرگردان نشوند و بتوانند به راحتی تصمیم‌گیری کنند.
امام جمعه گرگان یادآور شد: در حوزه تولید، تولیدکنندگان باید کالایی را تولید کنند که توان رقابت با کالای خارجی مشابه را چه در داخل یا بازارهای جهانی را داشته باشد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو