پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/12/27

آیت الله نورمفیدی :توافق ایران و عربستان موجب شکل گیری اتحادیه ممالک اسلامی می شود

امام جمعه گرگان با اشاره به توافق اخیر دو کشور ایران و عربستان، گفت: در صورت اجرای کامل این توافق می توانیم شاهد شکل گیری اتحادیه ممالک اسلامی در جهان باشیم.

صوت خطبه

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: توافق اخیر عربستان و جمهوری اسلامی ایران که در کشور چین انجام شده، به نفع کل کشورهای منطقه و ممالک اسلامی است.
امام جمعه گرگان افزود: این توافق اگر به طور کامل و مطلوب اجرا شود منابع آن همه کشورهای منطقه را شامل شده و می‌تواند بستری مناسب برای شکل گیری اتحادیه کشورهای اسلامی باشد.
وی گفت: از این توافق نه ذوق زده می‌شویم و نه مخالف آن هستیم اما عصبانیت و ناراحتی رژیم غاصب صهیونیستی و ناخرسندی ایالات متحده آمریکا از این توافق بیانگر آن است که این توافق می‌تواند ثمرات خوبی برای طرفین به دنبال داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در همه توافق‌های بین المللی به عهد خود وفادار بوده و زمینه ساز نقض توافق نشده است حتی در مقوله برجام هم، این دولت آمریکا بود که برجام را نقض کرد.
وی به ۲۹ اسفند و سالروز روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: این روز تاریخی با همه ویژگی‌هایی که داشت، یک درس و یک عبرت برای همگان دارد.
آیت الله نورمفیدی گفت: درسی که می‌توان از غائله ملی شدن صنعت نفت گرفت آن است که اگر ملت و دولت در کنار هم باشند می‌توانند دست به کارهای بزرگی بزنند؛ همانطور که توانستند جلوی غارت نفت ایران توسط انگلستان را بگیرند.
امام جمعه گرگان بیان کرد: عبرتی که از موضوع ملی شدن صنعت نفت می‌توان گرفت آن است که دکتر مصدق پس از اعتماد به آمریکا دچار شکست شد و همه تلاش‌هایش ناکام ماند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: تجربه ثابت کرده، ایالات متحده آمریکا هیچگاه قابل اعتماد نیست و پس از موضوع ملی شدن نفت هم با توطئه دولت مصدق را ساقط کرد.
امام جمعه گرگان به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا آحاد مردم همچون همه اعیاد اسلامی ضمن بزرگداشت این عید و ماه مبارک رمضان نسبت به عبادت، دعا و نماز اهتمام بیشتری داشته و در دست گیری و حمایت از افراد نیازمند و همسایگان کوشاتر باشند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو