پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/9/12

امام جمعه گرگان:پرچمداران تصویب قطعنامه علیه ایران بزرگترین نقض‌کنندگان حقوق بشر هستند

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: پرچمداران قطعنامه حقوق بشری علیه ایران (آلمان و فرانسه) که پنجشنبه هفته گذشته در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به تصویب رسید، بزرگترین و عاملین اصلی نقض حقوق بشر در جهان به سرکردگی آمریکا هستند.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز عبادی جمعه امروز گرگان اظهارداشت: آنان در این قطعنامه اعلام داشتند که ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند، در صورتی که آن‌ها از گذشته تاکنون با کشتار مسلمانان در اقصی نقاط دنیا، نقض‌کننده اصلی و واقعی حقوق بشر هستند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آلمان عامل اصلی جنگ جهانی اول و دوم بود که در آن جنگ‌ها میلیون‌ها انسان مظلوم و بی‌گناه را در اروپا و حتی ایران که اعلام بی‌طرفی کرده بود، به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خاک و خون کشید و امروز مدعی شده که ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: آلمان در جنگ هشت ساله رژیم بعثی عراق که صدام بیش از ۶۰۰ بار به مردم ما و حتی مردم مناطق کُردنشین خود، حمله و بمباران شیمیایی کرد پشتیبان این کشور بود اما امروز طرفدار حقوق بشر شده و قطعنامه را در سازمان ملل میانداری می‌کند.
آیت‌الله نورمفیدی گفت: فرانسه یکی دیگر از پرچمداران این قطعنامه، در روزهایی که کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای آسیایی را به استعمار خودش می‌آورد هزاران نفر را کُشت که از آن جمله می‌توان به کشتار یک میلیون نفر در الجزایر اشاره کرد.
امام جمعه گرگان یادآور شد: صدور این قطعنامه‌ها برای ایران تازگی ندارد، بلکه از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان هر روز به دنبال بهانه بودند و چیزی را علیه ایران سر زبان‌ها می‌انداختند و اذهان عمومی را علیه ایران همراه خود می‌کردند.
آیت‌الله نورمفیدی افزود: دشمنان روزی بر مساله هسته‌ای، روز دیگر بر مساله موشک‌ها، دگر روز بر مساله حضور ایران در خاورمیانه و منطقه و امروز هم به بهانه حقوق بشر، به دنبال رسیدن به اهداف خود برای ضربه وارد کردن به ایران هستند.
آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور تاکید کرد که طراحی این اغتشاشات کار دشمنان است و ریشه اصلی این مسائل در راستای بهانه‌جویی و بهانه‌تراشی هر روز آن علیه ایران، خودشان هستند.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان به برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر اشاره کرد و با تشکر از مقامات این کشور مبنی بر برخوردهایی که با اسرائیلی‌ها داشتند، گفت: یکی از بهترین شرط‌هایی که قطر برای ورود اسرائیل گذاشته بود، این است که آنان ۸ هزار فلسطینی را با بهترین و مدرنترین هواپیما برای جام جهانی به این کشور بفرستند و برای گرفتن ویزا به سایت جام جهانی مراجعه کنند.
آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: مراجعه کنندگان اسرائیلی به این سایت، نه تنها اسم کشور خودشان را ندیدند، بلکه با اسم کشور فلسطین مواجه شدند و به ناچار با نام این کشور برای خود ویزا گرفتند.
وی گفت: خبرنگاران اسرائیلی اظهار داشتند که پیش از این مسابقات فکر می‌کردند فقط دولت‌های عربی و کشورهای اسلامی با اسرائیل مشکل دارند، اما در این مسابقات دیدند که مردم این کشورها هم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند.
آیت‌الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر ماه، روز دانشجو، گفت: در سال ۱۳۳۲ دولت ملی وقت (دکتر مصدق) نفت را که سرمایه کشورمان بود، ملی اعلام کرد و با این کار دست انگلیس را از غارت سرمایه ملی کوتاه کرد که پس از آن انگلیس و آمریکا علیه دولت ملی متحد شدند و با ایجاد کودتاهایی، در کشور سر و صدا و تظاهرات راه انداختند و دولت ملی را ساقط کردند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: از آنجایی که قرار بود در ۱۸ آذر ماه نیکسون (معاون وقت رییس جمهور آمریکا) به منظور تشکر از ساقط شدن دولت ملی به تهران بیاید، دانشجویان تظاهرات‌های آرامی را برگزار کردند، اما نیروهای رژیم ستمشاهی دانشجویان را به گلوله بستند و سه نفر از دانشجویان شهید شدند.
وی همچنین با اشاره به ۱۱ آذر ماه، سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی گفت: این مرد مجاهد و مبارز در شمال ایران برای مبارزه با استکبار و متجاوزین قیام کرد و مردم او را همراهی کردند و در نهایت در مسیر دفاع از کشور و نظام اسلامی به شهادت رسید.
آیت‌الله نورمفیدی افزود: از ابتدای تاریخ تاکنون، از این گونه شخصیت‌ها برای نجات کشور فراوان ظهور کردند که برای استقلال و نجات کشور از تهاجم بیگانگان جان فدا کردند و باید قدر این راه را بدانیم.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو