پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/6/26

آیت الله نورمفیدی :دشمن از عشق و محبت مردم به امام حسین علیه السلام احساس خطر می کند

امام جمعه گرگان گفت: دشمن از حضور میلیونی مردم در اربعین که در واقع عشق و محبت به امام حسین (ع) است، احساس خطر می‌کند.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهارداشت: زیارت اربعین سابقه تاریخی دارد و از قرن‌ها قبل مردم عراق از گوشه و کنار این کشور در این ایام به سمت کربلا و زیارت امام حسین (ع) حرکت می‌کردند.
 وی بیان کرد: مردم ایران به علت وجود رژیم بعث عراق بعد از پیروزی انقلاب نمی‌توانستند در پیاده‌روی اربعین به زیارت امام حسین (ع) بروند، اما پس از جنگ تحمیلی با رایزنی‌های انجام شده موانع راه برداشته شد و ملت ایران توانستند همراه عراقی‌ها در این سنت دیرینه شرکت کنند.
 آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت میلیونی است که در کنار عرض ارادت به سیدالشهدا (ع) و زنده نگه داشتن اهداف امام حسین (ع) آثار و برکات زیادی برای مسلمانان جهان دارد.
 امام جمعه گرگان ادامه داد: مسلمانان و شرکت‌کنندگان در اربعین نشان دادند اگر در حادثه کربلا پرچم حضرت ابوالفضل العباس (ع) به زمین افتاد، این جماعت پرچم را بر افراشته و نمی‌گذارند بار دیگر پرچم به زمین بیفتد.
 وی افزود: مردم عراق در نهایت مهربانی از زائرین امام حسین (ع) میزبانی می‌کنند و این کار از گذشته وجود داشته که زوار امام حسین (ع) به اشکال مختلف مورد پذیرایی قرار می‌گیرند.
 وی تصریح کرد: در اربعین شرایطی ایجاد شده که اهل سنت ضمن پذیرایی از زوار، خود در پیاده‌روی شرکت می‌کنند و حتی شاهد حضور مسیحی‌ها و ارامنه در این مراسم باشکوه معنوی و الهی هستیم.
 آیت‌الله نورمفیدی گفت: دشمنان از این صحنه‌ها همچون گذشته که زیارت قبر امام حسین (ع) برای بنی‌امیه و معاویه خطرناک بود، احساس خطر می‌کنند.
 وی بیان کرد: دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) از جمله انگلیس و آمریکا که توطئه‌های مختلف در اقصی نقاط جهان انجام می‌دهند، تلاش می‌کنند که ایرانی بودن اربعین را القا کنند و از این مساله بین مسلمانان تفرقه و اختلاف بیاندازند.
 امام جمعه گرگان اظهارداشت: دشمنان پلید تلاش می‌کنند که القا کنند ایران می‌خواهد از اربعین بهره‌برداری سیاسی کند و آنان با این حرف‌ها سعی دارند این جریان معنوی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را زیر سوال ببرند.
 آیت‌الله نورمفیدی افزود: البته وجود این دشمنی‌ها امری طبیعی است، اما مسلمان باید نسبت به این توطئه آگاه باشند.
 وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ۳۱ شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در آغاز جنگ تحمیلی ما حتی یک گلوله به سمت آمریکا و عراق پرتاب نکردیم، اما در برابر تجاوز آنان همه ملت ایران اعم از زن و مرد، پیر و جوان به شیوه‌های مختلف ایستادگی کردند و بعد از هشت سال ایران به پیروزی رسید.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو