پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/5/28

آیت الله نورمفیدی: اگر دولت مشکلات اقتصادی را رفع کند، مسائل فرهنگی حل خواهد شد

امام جمعه گرگان گفت: مشکل اساسی مردم مسایل اقتصادی است و اگر دولت مشکلات اقتصادی را رفع کند، مسائل فرهنگی حل خواهد شد.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی مرکز گلستان اظهارداشت: ورود به سازمان شانگهای ارتباط با کشورهای اوراسیا، همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه، اصلاح روابط با کشورهای حاشیه خزر، کارها و دستاوردهای بزرگ دفاعی و نظامی و بسیاری از اقدامات دیگر از جمله کارهای بزرگ دولت سیزدهم است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: البته هیچ دولتی به غیر از دولت امام زمان (عج) بی‌عیب و بی‌نقص نیست و گرفتاری‌ها و مشکلات از قبیل گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی در همه کشورهای دنیا وجود دارد و حتی مشکل نفت کشورهای اروپایی به حدی است که آنان برای حل مشکلات گرمایشی خود به سمت تهیه و تامین ذغال سنگ رفتند.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: هرچند توجه به مشکلات فرهنگی مهم است، اما حل این مشکلات ریشه در حل مشکلات اقتصادی جامعه دارد.
امام جمعه گرگان گفت: مشکل اساسی مردم مسایل اقتصادی است و متاسفانه هر روز سفره خانواده‌ها کوچک‌تر و خیلی چیزها از سر سفره‌ها حذف شده است.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: دولت اگر مشکلات اقتصادی را رفع کند، مسائل فرهنگی حل خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: نباید در اقدامات دولتی بی‌انصافی کنیم، بی‌انصافی مساله بسیار بدی است و آدم بی‌انصاف در حکم دشمنی با خدا است.
آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: البته دولت در حال تلاش برای حل مشکلات اقتصادی است که البته این کار نیازمند زمان است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حمله جوان مسلمان به سلمان‌رشدی اشاره کرد و گفت: سلمان رشدی خبیث ملعون در کنابش به انبیا به ویژه پیامبر (ص) و آیات شریفه قرانی توهین، اهانت و جسارت کرده که امام خمینی (ره) در سال ۶۷ حکم ارتداد وی را صادر کرد و همه مسلمانان جهان اسلام وارد این عرصه شدند.
آیت‌الله نورمفیدی افزود: پس از حرکت آن معلون، در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۱۱ و سال‌های دیگر جریان‌های سیاسی علیه اسلام در همه ابعاد انجام شد.
امام جمعه گرگان بیان کرد: البته هنوز علت و انگیزه حمله جوان مسلمان به سلمان رشدی مشخص نیست، اما آنچه واضح است این است که حکم صادره امام که مورد اشاره رهبر انقلاب و مراجع جهان اسلام است، هیچوقت تا نابودی آن ملعون از بین نخواهد رفت.
آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: این حمله نشان از علاقمندی آن جوان به مذهب و امام راحل دارد و حتی ممکن است آمریکا و انگلیس که به نوعی سلمان رشدی را مخفی و برای آن هزینه کردند، برای نجات خودشان این حمله را برنامه‌ریزی کرده باشند، زیرا آنان اگر منافعشان در خطر باشد، نزدیک‌ترین دوستان خود را هم نابود می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: شاید آمریکا با این حمله می‌خواست جلوی مذاکرات وین را بگیرد و به آن مذاکرات خدشه وارد کنند و نمایندگان و سران آمریکا می‌خواهند بایدن را مبنی بر این که با کشوری مانند ایران که نیروهایش این کار را انجام می‌دهند مذاکره و توافق نکنند، راضی نمایند.
آیت‌الله نورمفیدی همچنین به کودتای ۲۸ مرداد در قبل از انقلاب اسلامی که دولت ملی مصدق تلاش داشت تا جلوی غارت نفت کشور توسط انگلیسی‌ها را بگیرد، گفت: آنان که نسبت به ان مساله آگاه هستند از آن حادثه که عده‌ای بین دولت و مردم شکاف ایجاد کردند و نگذاشتند مردم از دولت حمایت کنند متاثر هستند.
امام جمعه گرگان گفت: شرایط امروز حساس کشور نیز همانطور شده، بطوری که آمریکا و متعهدان داخلی و خارجی‌اش تلاش دارند تا در یک استراتژیک فرهنگی بین مردم و دولت شکاف و جدایی و ناامیدی ایجاد کنند.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: مردم باید حواسشان نسبت به این مساله جمع باشد و گرفتار جنگ فرهنگی علیه ایران باتقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید، جانباز و آزاده نشوند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو