پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/5/15

امام جمعه گرگان:واقعه عاشورا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی به مردم معرفی شود

امام جمعه گرگان گفت: واقعه تاریخی، ماندگاری عظیم عاشورا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تحقیق و پژوهشی به بهترین شکل به مردم معرفی شود.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان اظهارداشت: در ایام عاشورا برای همه ما لازم بوده درباره این حادثه و واقعه کربلا را به بهترین شکل بررسی، تحقیق و تفکر کنیم.
امام جمعه گرگان افزود: در زمان حاضر باید حادثه عاشورا و کربلا را عمیق‌تر نگاه کرده و به این پرسش جواب داد که چه  اتفاقی باعث یک تنه ایستادگی سیدالشهدا در برابر بیش از ۳۰ هزار نفر شد؟
نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: در زمانه‌ای که همه احکام اسلامی تعطیل شده و از اسلام چیزی باقی نمانده بود و اگر کسی وارد جامعه اسلامی می‌شد گمان می‌کرد دین دیگری غیر از اسلام مردم دارند امام حسین (ع) در مقابل ظالمان ایستادگی کرد.
آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: در آن زمان حکام زمان ضمن پیروی از شیطان، طاعت و بندگی خدا را رها و حدود الهی را تعطیل کرده بودند امام حسین (ع) در راه احیای دین اسلام قیام کردند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان اسلامی گفت: زیارت وارث زیارت بسیار مهمی بوده  چرا که به یقین وارث و ادامه دهنده راه آدم، نوح، ابراهیم، عیسی و موسی و امام حسین (ع) بوده است.
وی افزود: امام حسین‌ (ع) در مقابل کفار و مشرکانی که نام اسلام را بر دوش کشیده برای معیارهای اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند.
وی اظهار داشت: کربلا نام آشنایی برای خیلی افراد در آن زمان بوده حتی کسانی که خیلی ارتباط محکمی با خاندان پیغمبر (ص)نداشتند.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: امروز روز هفتم ماه محرم روزی بوده که آب را بر روی خیمه‌های یاران امام حسین (ع) برای فشار، بن‌بست و تسلیم ایشان بستند.
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: برای امام حسین‌ (ع)مرگ بهتر از زنده بودن زیر بار ذلت بوده و به یقین کلید شخصیت اباعبدالله (ع)عزت و شکوه شکست ناپذیرش بوده است.
وی اظهار داشت: بچه‌ها و کودکان دشت کربلا تقاضای آب داشته و بی‌شک برای امام حسین (ع) این لحظه خیلی سخت بوده و شهید کوچولوی واقعه عاشورا تشنه لب روی دست امام حسین (ع) شهید شدند.
نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: امام وقتی برای وداع کنار خیمه رفته و قنداق علی اصغر (ع) را گرفته تا ببوسد همان وقت تیری گلوی این طفل را پاره پاره کرد.
وی افزود: علی اصغر (ع) زره‌اش قنداقه‌اش بود و به یقین نه کلاه خود و نه اسلحه‌ای داشت و مثل ماهی تشنه که اول جنب و جوش دارد همچین حالتی را پیدا کرده بود.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو