پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/4/24

امام جمعه گرگان:مسئله حجاب از ضروریات دین است/ با اجبار و زور نمی توان مردم را با حجاب کرد

صوت خطبه

 آیت الله نورمفیدی گفت: مسئله حجاب از ضروریات دین ماست و آیات زیادی در مورد مسئله حجاب وجود دارد.
   آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ٢۴ تیر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک ولادت امام هادی(ع)، گفت: افتخار ما این است که پیروان خاندان پیامبر (ص) و ائمه (ع) هستیم و این پیروی فقط در ذهن و گفتار نیست بلکه در مقام عمل هم باید سعی کنیم از این خاندان درس بگیریم.
امام جمعه گرگان با تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) نیز افزود: ما مسلمانان باید  کرامت و بزرگواری امامان را بشناسیم و با پیروی از اهل بیت (ع)شباهت به آنان داشته باشیم.
وی با اشاره به (٢١ تیر) روز حجاب و عفاف در هفته گذشته، گفت: در این روز مردم مسلمان، متدین و مومن ایران به دلیل مخالفت با مسئله کشف حجاب رضاشاه در مسجد گوهرشاد اجتماع کردند و عده زیادی از برادران و خواهران شهید شدند.
آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: مسئله حجاب از ضروریات دین ماست و آیات زیادی در مورد مسئله حجاب وجود دارد.
وی ادامه داد: کسانی که گاهی حجاب را رعایت نمی کنند، آنها هم اهل دین و ایمان هستند، اینها هم مسلمان و مومن هستند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه با اجبار و زور نمی توان چادر سر زنان کرده و آنان را با حجاب کرد، گفت: این مسئله ای که رضاخان و فرزند ناخلفش تلاش کردند و مسئله حجاب را در کشور نادیده بگیرند، ما هم نباید همچون آنها عمل کرده و به زور وارد شویم.
وی افزود: اگر می خواهیم جامعه ما محجبه باشد باید کارهای فرهنگی و اساسی انجام شود. تلاش های فرهنگی از خانه، مدرسه و دانشگاه شروع می شود.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با ارائه یک برنامه منسجم این مسئله بسیار مهم را عملی کنند.
وی خاطرنشان کرد: حساب بانوانی که در ادارات دولتی کار می کنند با سایر مردم جداست، آنها کارمند دولت هستند و از دولت اسلامی حقوق می گیرند، آنها باید در محیط کارشان مسئله حجاب اسلامی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه گرگان اظهارامیدواری کرد: این مسئله بسیار مهم در مجلس، مراکز فرهنگی و حوزه های علمیه و مجالس مذهبی باید حساب شده کار شود تا در آینده نزدیک اثر آن را شاهد باشیم.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو