پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/5/27

نماینده ولی فقیه در گلستان:آزادگان؛ گنجینه ارزشمند و نماد مقاومت/ عیار طلایی رزمندگان آشکار شد

در سالروز ورود آزادگان به میهمن اسلامی ، جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس و خاندان شهدای آزاده استان گلستان با آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در این دیدار گفت: دنیا دار ابتلاء و گرفتاری بوده و در گرفتاری است که جوهر وجودی هر فرد، مشخص می شود.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) پیامبر بزرگ الهی و قهرمان توحیدی است، افزود: بعد از گرفتاری ها و آزمایشات، طلای وجود حضرت ابراهیم(ع) در سختی ها معلوم شد و در ادامه خدا مسئولیت امامت را به ایشان عطا کرد.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: گرفتاری های زندگی مانند کوره آتشی است که انسان طلای وجود خود را در داخل آن می‌اندازد و عیار آن را می سنجد و گاهی برخورد با کوچکترین مشکل همه چیز را زیر سوال می برد.
وی عنوان کرد: امام حسین(ع) در مسیر کربلا به فرزدق برخورد کرده و به وی گفت چه خبر؟ فرزدق گفت که دل مردم با شما بوده اما شمشیر آنها با بنی امیه است. امام جواب داد: مردم بنده دنیا هستند.
آیت الله نورمفیدی بیان کرد: دین مانند شکلاتی است که مردم آن را می مکند و تا زمانی که گرفتار مشکل شوند آن را رها می کنند.
وی با اشاره به مشکلات آزادگان در زمان اسارت، گفت: گرفتاری های کنونی نسبت به گرفتاری هایی که شما کشید هیچ است و طبق فرموده قرآن، خداوند متعال به صابران اجر بی حساب می دهد.
امام جمعه گرگان با بیان این که آزادگان در کوره افتادند و سختی کشیدند و طاقت آوردند، اضافه کرد: مسئولیتی به دوش شما گذاشته شده و باید هم اکنون نقش خود را ایفا کنید.
آیت الله نورمفیدی خطاب به آزادگان، عنوان کرد: باید به مرحله ای از مقام پیشوایی رسیده باشید و این مسئولیت را به نسل‌های بعدی منتقل کنید.
وی گفت: دشمن دین و اعتقادات مردم را نشانه گرفته و تلاش می‌کند امام حسین(ع) را از ما بگیرد و اتفاقاتی که در کشورهای هند و غیره افتاده نشان می دهد که آنها با امام حسین(ع) می جنگند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به حمله یک جوان به سلمان رشدی، افزود: عمل این جوان قابل تقدیر است و امیدواریم که سلمان رشدی در صورت زنده ماندن با خفت و خواری زندگی کند.
در ابتدای مراسم، اسرافیل وزیری، مدیرکل بنیاد شهید گلستان برنامه های روز بازگشت آزادگان به کشور در استان گلستان را تشریح کردو در ادامه تعدادی از آزادگان به بیان خاطره پرداختند.
 ابتدا عباس عبداللهی فر از آزادگان دوران دفاع مقدس گفت: زمان اسارت بنده دانشجوی الهیات بوده و به قرآن اعتقاد زیاد داشتم و دوست داشتم که این کتاب آسمانی همواره نزد من باشد.
این آزاده دوران دفاع مقدس با بیان این که در دوران اسارت قرآن نداشتیم، افزود: بعد از چند وقت به هر آسایشگاه یک قرآن دادند و با وجود 160 نفر در آسایشگاه فرصت قرآن خواندن به همه نمی رسید و به صورت شبانه روز و نوبتی این کتاب آسمانی را می خواندیم. با توجه به اینکه بیداربودن در شب جرم بود نگهبانان ما را اذیت می کردند.
وی عنوان کرد: یک افسر عراقی به ما گفت شما در شب قرآن می خوانید و در روز به آن عمل می کنید و امیدوارم که در جامعه کنونی ما هم مردم قرآن بخوانند و به آن عمل کنند.
علی اکبر فندرسکی دیگر آزاده دوران دفاع مقدس گفت: زیبایی های اسارت بعد از چند وقت بر ما آشکار شد و هر سختی و مشکلاتی که ما متحمل شدیم از سختی های کاروان اسرا در کوفه و شام بیشتر نبود.
وی افزود: این باور و اعتقادات بچه ها بود که موجب می شد سختی‌ها را تحمل کنند و این روند بارها مورد تعجب و پرسش واقع می شد.
فندرسکی بیان کرد که مکتب امام راحل برگرفته از امام حسین(ع) بود و بچه ها با عزت در برابر دشمن ایستادند و بدون کوچکترین ذره تردید مصائب را تحمل کردند.
وی بیان کرد: تا زمانی که رزمنده خاطرات خود را نمی نویسد رسالت خود را انجام نرسانده است و ما در قبال نسل امروز و فردا وظیفه داریم و باید فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال دهیم.
سید همایون رضی دیگر آزاده دوران دفاع مقدس هم گفت: برخی در جنگ شهید شدند، برخی جانباز شدند و جنگ تمام شد اما بچه هایی که در اسارت بودند همچنان در جنگ بودند و جنگ ما تمام نشده بود و ادامه داشت.
وی با اشاره به خاطرات دوران اسارت، افزود: هزار و 500 نفر در یک سوله بودیم و ۴۵ روز نگذاشتند ما بیرون برویم، حمام و سرویس بهداشتی و غیره نداشتیم و سختی های زیادی را تحمل کردیم ولی با وجود آن ولایتمداری و استقامت بچه ها کم نشد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو