پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع):

1401/3/14

انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن دارد/ امام خمینی (ره) برای مردم وجود تشریفاتی قائل نبود

آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: انقلابی که امام خمینی (ره) کرد انقلابی برخاسته از قرآن کریم و انقلایی دینی و فکری بود که ریشه در آیات قرآن دارد. انقلابی که سبب مطرح شدن و زنده کردن دین و مکتب اهل بیت (ع) و احیای قرآن شد.
آیت‌الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد گلشن گرگان برگزار شد، اظهارکرد: انصاف این است که سخن گفتن از امام راحل بسیار مشکل است و هرچه زمان می‌گذرد حوزه‌های علمیه، سیاسیون، دانشگاهیان، فرهیختگان و به طور همه مردم بیشتر به ابعاد وجودی این شخصیت بزرگ واقف می‌شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: باید دید که امام خمینی (ره) چه کرده که امروز بعد از سی و سال از ارتحال ایشان اما این داغ هنوز تازه و یاد و نامش در ذهن مردم ایران و ملت‌های آزاده دنیا همچنان زنده است.
وی با تاکید براینکه باید امام خمینی (ره) را بیشتر بشناسیم و بهتر برای نسل های آینده معرفی کنیم، بیان کرد: انقلابی که امام خمینی (ره) کرد انقلابی برخاسته از قرآن کریم و انقلایی دینی و فکری بود که ریشه در آیات قرآن دارد. انقلابی که سبب مطرح شدن و زنده کردن دین و مکتب اهل بیت (ع) و احیای قرآن شد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه دین به انسان‌ها ارزش، هویت و هدف می دهد و راه را برای مردم روشن می‌کند، به برخی از ویژگی های امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) عاشق خدا بود و هیچ محبوب دیگری نداشت، شما نمی توانید یک سخنرانی از ایشان پیدا کنید که نام خدا و اسلام در آن نباشد. امام راحل در مقابل مردم فروتن و برای آنان ارزش قائل بود و وجودشان را تشریفاتی نمی دانست.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) خود را خادم مردم می دانست، ادامه داد: امروز مسئولان باید توجه داشته باشند که امام خمینی (ره) نسبت به رنج ها و گرفتاری های مردم از خود بی خود می شد. مسئول در نظام جمهوری اسلامی واقعا باید به فکر حل مشکلات مردم باشد نه اینکه دنبال مقام بگردد تا با آن به مطامع دنیوی خود برسد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام راحل احیاگر اسلام و قرآن بود و اینها شعار نیست. باید بدانیم که تلقی ما قبل از انقلاب از دین چه بود؟ امام آمد و دین را به بشر معرفی کرد و گفت دین با ارزش ترین امر برای انسان است که اگر انسان دین داشته باشد دنیا و آخرت را هم خواهد داشت.
وی افزود: برخی افراد نادان می‌گویند انقلاب برای ما چه کرده، چرا انقلاب برای ما ثروت نیاورد و از این دست سخنان؛ اینها اما عظمت دین را نمی دانند و نمی فهمند ما تحت حکومت دین یعنی حکومت خدا هستیم. ریشه مخالفت دشمنان انقلاب با مردم ما برای این است که چرا دین داریم.
آیت‌الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: دین به ما می گوید شیعه و سنی فرقی با هم ندارند. اسلام می گوید کافر حق حکومت بر مسلمانان را ندارد اما قبل از انقلاب، بیگانگان و سفارتخانه های آنان و حتی افراد درجه دو و سه این سفارتخانه ها بر شاه ایران تسلط داشتند و به او دستور می دانند و منابع این کشور را غارت می کردند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و زحمات امام خمینی (ره) و مجاهدت های مردم و خون شهیدان در بهترین دوران زندگی می کنیم.
وی گفت: هرچند دشمنان و خائنان نگذاشتند که دین به درستی حکومت کند. عده ای دنیاطلب و هواپرست با نام های مقدس در مسئولیت ها حضور دارند و دنبال مطامع خود هستند و خیانت می کنند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه دین، حکومت دارد، اظهارکرد: چه کسی گفته اکنون که در غیبت کبری به سر می بریم مسلمانان نباید حکومت داشته باشند اتفاقا حکومت دینی باید باشد چراکه ریشه قرآنی دارد.
این مراسم با حضور آحاد مردم و علمای شیعه و سنی استان گلستان در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو