پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

حضرت آیت الله نورمفیدی در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی

1401/1/16

قرآن کریم تنها رابطه بین خدا و بشریت است/ تلاوت مهمترین وظیفه رسول خدا بود

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت: امروز تنها رابطه ای که بین خدا و بشریت برقرار است و هیچ خدشه ای بر آن وارد نشده، قرآن کریم مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت: امروز تنها رابطه ای که بین خدا و بشریت برقرار است و هیچ خدشه ای بر آن وارد نشده، قرآن کریم مسلمانان است.
آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز (چهارشنبه 11 اسفند) در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی که به میزبانی جامعه المصطفی العالمیه گلستان برگزار شد، گفت: از دکتر عباسی، رئیس جامعه المصطفی و همه این مجموعه که امروز نه تنها در داخل کشور بلکه در جهان اسلام و بیرون آن برای نشر معارف اسلامی و حقا یق دین تلاش می کنند و به خصوص برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی که جزو وظایف جامعه المصطفی است، تشکر می کنم.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امروز دنیا تشنه است، چون همه چیز دارد ولی اون چیزی که باید داشته باشد را ندارد. علم و دانش دارد اما آن ارتباطی که باید با خدا داشته باشد خیلی کمرنگ است و لذا گرفتار است.
وی ادامه داد: نتیجه گرفتاری های جوامع بشری امروز به دلیل نبودن ارتباط با خداست.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه قرآن متن زندگی بشر است، گفت: قرآن قانون اساسی زندگی برای همه بشریت است و برای ما مسلمانان و همه بشریت مورد توجه و عنایت قرار می گیرد.
وی با اشاره به رابطه مسلمانان و قرآن و استفاده از مطالب آن، افزود: اولین استفاده ما از قرآن قرائت است، ما وظیفه داریم آن را بخوانیم و به این وسیله با قرآن ارتباط داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان دومین و سومین استفاده از قرآن کریم را ترتیل و هم تلاوت بیان کرد و گفت: قرائت تقریبا اولین گامی است که انسان برمی دارد و در این بهشت بشریت و سعادت بشریت ورود پیدا کند.
وی اظهارداشت: قرائت بدون  توجه به معنا هم نمی شود وهر چیزی را انسان می خواند تا به معنایش برسد.
آیت الله نورمفیدی گفت: فلسفه دیگر قرآن، حفظ آن است، باید آنقدر قرآن خوانده شود تا تک تک امت اسلامی حافظ قرآن شوند.
وی افزود: امروز تنها رابطه ای که بین خدا و بشریت برقرار است و هیچ خدشه ای بر آن وارد نشده قرآن ما مسلمانان است.
نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: قرائت قرآن دری است که ما را وارد بهشت سعادت می کند و خودش هم موضوعیت دارد.
وی با اشاره به ترتیل آیات قرآنی، گفت: ترتیل با قرائت فرق دارد، باید قرآن آرام و با طمئنینه خوانده شود و نظرتان فقط این نباشد که به آخر سوره برسید.
آیت الله نورمفیدی افزود: تلاوت در وهله اول شان انبیاء و رسول گرامی اسلام است و مهمترین وظیفه رسول خدا بود.
وی تاکید کرد: باید بر کل قرآن احاطه داشته باشیم و باید به روز شویم.
حجت الاسلام و المسلمین دکترعباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به نکوداشت خدمات قرآنی و حدیثی حضرت آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این مراسم، گفت: یکی از برنامه هایی که سالیانه در جشنواره قرآنی برگزار می شودد تجلیل از شخصیت هایی است که عمر مبارک خود را در خدمت قرآن و نشر معارف قرآنی قرار می دهند و به بزرگترین پاداش دست پیدا کرده اند.
حجت الاسلام عباسی افزود: امروز در این جلسه از یک شخصیت عزیز که عمری را در ساحت قرآن کریم و خدمت به معارف قرآنی گذرانده است، تجلیل می شود.
وی ادامه داد: آیت الله نورمفیدی بیش از 40 سال مستمر و هفتگی جلسه هفتگی قرآن کریم را برگزار بوده و این سنگر را ترک نکرده است.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو