پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

موسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان

1401/1/16

بعثت پیامبر(ص) مقطع خاصی ندارد/ طلاب با پوشیدن لباس روحانیت ملتزم به رعایت مبانی و مسائل دینی هستند

آیت الله نورمفیدی گفت: بعثت انبیای اولوالعزم الهی در یک مقطع زمانی بود و آن مقطع تمام شد اما این بعثت مقطع خاصی ندارد و تا قیام قیامت این بعثت و آثارش در تاریخ بشریت وجود دارد و دلیلش هم ختم نبوت است.

آیت الله نورمفیدی گفت: بعثت انبیای اولوالعزم الهی در یک مقطع زمانی بود و آن مقطع تمام شد اما این بعثت مقطع خاصی ندارد و تا قیام قیامت این بعثت و آثارش در تاریخ بشریت وجود دارد و دلیلش هم ختم نبوت است.
آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» امروز (سه شنبه ١٠ اسفند) در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با تبریک عید مبعث گفت: هیچ روزی به عظمت امروز در تاریخ بشریت نداریم.
موسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با اشاره به تفاوت این بعثت با بعثت های قبل، افزود: بعثت انبیای اولوالعزم الهی در یک مقطع زمانی بود و آن مقطع تمام شد اما این بعثت مقطع خاصی ندارد و تا قیام قیامت این بعثت و آثارش در تاریخ بشریت وجود دارد و دلیلش هم ختم نبوت است.
 وی ادامه داد: با آمدن پیامبر اسلام و بعثت آن حضرت، ارتباط بین انسان و خدا به صورت مستقیم قطع شد و آنچه را پیامبر(ص) برای بشریت آوردند تا روز قیامت باقی خواهد ماند و در هر زمانی راهگشاست.
آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری خطاب به طلاب، گفت: شما عزیزان از امروز لباسی می پوشید که این لباس در طول تاریخ بر تن شخصیت های بزرگی همچون مرحوم شیخ کلینی، شیخ صدوق، شیخ طوسی، سیدمرتضی، سید رضی و علامه حلی تا به امروز بوده است.
وی افزود: پوشیدن این لباس یعنی التزام به یک سلسله مبانی و مسائل و این لباس پوشیدن چیز ساده ای نیست و مثل هر لباسی نیست.
نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: شما طلاب با پوشیدن این لباس اعلام می کنید که ملتزم هستید به همان چیزهایی که از زمان شیخ کلینی شروع شده تا به امام خمینی (ره) رسیده است.
آیت الله نورمفیدی گفت: این التزام برای شما یک الزاماتی می آورد و شما ملتزم به آن الزامات هم باید باشید و آنچه را که فلسفه بعثت رسول خداست را باید رعایت کنید.
وی با بیان اینکه تلاوت آیات، ترکیه و تعلیم بر عهده همه شخصیت ها بوده است و متعهد بودند، افزود: اگر روحانی متعهد باشد روحانی و عالم دین است و اگر نباشد تکلیفش را باید مشخص کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: باید سعی کنیم اهل تلاوت آیات قرآن باشیم نه فقط قرائت، قرائت اولین گام است و بعد تزکیه، اگر بخواهیم جامعه را تزکیه کنیم باید اول خودمان تا یک حدی در مسیر تزکیه حرکت کرده تا بتوانیم دیگران را تزکیه کنیم.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر تعلیم طلاب، افزود: طلاب باید در این حوزه مفاهیم دینی را یاد بگیرند، همان کاری که پیامبر (ص) انجام می داد.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام تعالیم را مستقیم از خدا می گرفت و با خدا رابطه مستقیم داشت ولی ما و شما طلبه ها با آمدن در این حوزه ها و درس خواندن و معارف دین وفقه و کلام و تفسیر و تاریخ و غیره را فرا گرفته، تا بتوانیم حتی به مرحله اجتهاد هم برسیم .
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه مسئولیت بعثت بر عهده ما طلاب و علما هم هست و این روز روز ما هم هست، گفت: امروز همه شماها جای پیامبر(ص) نشسته اید (البته نه در حد پیامبر(ص)) در واقع باید جایگاه خودمان را پیدا کنیم و بفهمیم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو