پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی در دیدار جمعی از طلاب با ایشان

1401/1/16

طلبه در کنار علم آموزی باید تهذیب نفس داشته باشد

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان گفت ::یک طلبه باید در کنار علم آموزی تهذیب نفس هم داشته باشد و خودش را با تقوا و اخلاص و ارتباط محکم  و همنشینی با خدای متعال اصلاح کند.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان گفت ::یک طلبه باید در کنار علم آموزی تهذیب نفس هم داشته باشد و خودش را با تقوا و اخلاص و ارتباط محکم  و همنشینی با خدای متعال اصلاح کند.
آیت الله  نورمفیدی در دیدار مدیر و اساتید و جمعی از طلاب حوزه علمیه امام صادق  (ع) انبار الوم تحصیل در حوزه را افتخاری بزرگ برای یک طلبه برشمرد و خاطرنشان کرد: طلاب باید بدانند ورود به حوزه به معنای سربازی برای حضرت ولیعصر(عج) است و به همین دلیل باید رفتار، اعمال و گفتارشان بر مبنای اصول و ارزش‌های دینی باشد.
امام جمعه گرگان تصریح کرد:هر کسی ممکن است برای تحصیل علم در جامعه هدفی داشته باشد اما طلبه شدن دو هدف اساسی دارد اصلاح خود و اصلاح جامعه.
نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه گرگان با بیان اینکه هدف فرد از تحصیل در حوزه علمیه باید کسب آگاهی به راه سعادت باشد که توسط انبیا و ائمه معصومین تبیین شده است ، گفت: طلاب پس از خودسازی علم آموخته را همراه با سیره عملی خود به مردم عرضه می‌کنند و مردم را با زبان و رفتار به سعادت فرا می‌خواند که وراثت انبیا را تکمیل کرده باشند.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: طلاب در حوزه های علمیه با علوم اسلامی ( فقه-فلسفه -اصول -کلام و تفسیر)آشنا می شوند و راه انبیاء و صراط مستقیم خدا را با قرآن کریم و روایات پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) یاد می گیرند.
امام جمعه گرگان یادآور شد :کار شما همانند انبیاء الهی است منتهی انبیاء از طریق وحی با ارتباط مستقیمی که با خدا داشتند پیام خدا را می گرفتند به مردم می رساندند و شما پس از علم آموزی در علوم اسلامی پیام خدا را با قرآن و احادیث ائمه (ع) تجزیه و تحلیل می کنید و به مردم برسانید و با این پیام دین،اسلام را ترویج و اخلاق مردم را اصلاح می کنید.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:یک طلبه حتما باید در کنار علم آموزی تهذیب نفس هم داشته باشد و خودش را با تقوا و اخلاص و ارتباط محکم  و همنشینی با خدای متعال اصلاح کند.اگر نفس اماره خودتان را اصلاح نکنید نیمتوانید وارد جامعه شوید و مردم را اصلاح کنید اول باید در پی اصلاح خودتان باشید.  
آیت الله نورمفیدی خاطر نشان کرد:فلسفه پیامبر(ص) از بعثت این بود که آیات خدا را بر مردم تلاوت کند و درون مردم را تزکیه و پاک و صاف نماید.
وی مطالعه را امر مهمی برشمرد و تاکید کرد: با پژوهش خودتان را اهل تحقیق و تفحص بدانید و هر حرفی را باور نکنید و با تهذیب نفس و تطهیر باطن پیشرفت نمایید.
امام جمعه گرگان در پایان گفت:شما سربازان امام زمان (عج) هستید که در مدرسه امام صادق(ع) درس میخوانید بنابراین باید یاور امام زمان (عج) و همانند انبیاء الهی با تلاش و جدیت  ناصر دین خدا باشید.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو