پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

امام جمعه گرگان

1401/1/16

امام (ره) موسی زمان بود/ منتقدان به خدمات صورت گرفته نظام نگاه منصفانه داشته باشند

آیت الله نورمفیدی گفت: امروز ایران در دانش های جدید و فناوری های اول سطح جهانی مرتبه و جایگاه خوبی پیدا کرده و در بخش های نظامی خیلی پیشرفته شده است. آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر (جمعه 22 بهمن) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: 43 سال قبل در چنین روزی به تعبیر امام(ره) انفجار نور در این کشور شد.

آیت الله نورمفیدی گفت: امروز ایران در دانش های جدید و فناوری های اول سطح جهانی مرتبه و جایگاه خوبی پیدا کرده و در بخش های نظامی خیلی پیشرفته شده است.
آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر (جمعه 22 بهمن) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: 43 سال قبل در چنین روزی به تعبیر امام(ره) انفجار نور در این کشور شد.
امام جمعه گرگان افزود: امام خمینی (ره) موسی زمان بود، همانطور که خدا حضرت موسی را برای نجات بنی اسراییل فرستاد تا بنی اسراییل را از ظلم و چنگال فراعنه مصر نجات دهد، امام خمینی (ره) را هم فرستاد تا این ملت خوب را از چنگال مستکبران عالم، قلدورها و دیکتاتورها نجات دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر اراده و خواست خداوند متعال نبود، امام به تنهایی نمی توانست کاری انجام دهد، خودشان بارها اعلام کردند که خواست و اراده خدا باعث پیروزی انقلاب شد.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: امام (ره) همچون حضرت موسی بسیاری از مشکلات را تحمل کرد، 15 سال تبعید شد و با خواست خدا از پاریس بازگشت و علی رغم همه توطئه های برای نیامدن امام با اراده خدا امام در 12 بهمن سال 57 به میهن بازگشت.
وی گفت: امام (ره) بدون هیچ ترسی به ایران برگشت و در چنین روزی انقلاب پیروز شد و این کشور نجات یافت.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه امروز شبکه های دنیا و فضاهای مجازی به دنبال این هستند که بگویند که این انقلاب چه اقداماتی انجام داده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اقدامات در کشور انجام شد، از نظر علمی کشور در درجه اول منطقه است و میان 57 کشور اسلامی هم درجه اول است و در دنیا هم در زمینه های مختلف اول است.
وی یادآور شد: قبل از انقلاب تمامی پزشکان خارجی بودند ولی الان یک پزشک خارجی هم در کشور وجود ندارد و امروز کشور از نظر پزشکی به جایگاهی رسیده که سالیانه عده ای برای معالجه به ایران می آیند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ایران در زمینه علم و فناوری ها هم پیشرفت داشته است، خطاب به منتقدان گفت: حداقل انصاف داشته باشید، امروز ایران در دانش های جدید و فناوری های اول سطح جهانی مرتبه و جایگاه خوبی پیدا کرده است، در بخش های نظامی خیلی پیشرفته شده است و از نظر علمی دانشگاه های ما امروز مملو از اقشار مختلف جامعه است.
وی اظهارداشت: در گذشته درب دانشگاه به روستایی زادگان و فقرا بسته بود ولی امروز همه اقشار با بالاترین رتبه ها به دانشگاه راه پیدا کرده اند که این را انقلاب برای ما ایجاد کرده است.
وی، خدمات رسانی در حوزه برق، آب، گاز و تلفن و بهره مندی بیشتر مردم از این خدمات بعد از انقلاب، افزود: چرا برخی ها حاضر نیستند خدمات صورت گرفته را منصفانه نگاه کنند.
آیت الله نورمفیدی گفت: این مسائل به این معنا نیست امروز در کشور مشکلی نداریم، این مشکلات بخاطر عزیز و مستقل بودن ایران در جهان است، مستکبران عالم می خواهد با اذیت کردن های خودشان مشکلات را بیشتر جلوه دهند.
وی با اشاره به مسئله برجام نیز افزود: خبرهای ضد و نقیضی در این زمینه به گوش می رسد، بین خود آمریکایی ها هم اختلاف است، عده ای به دنبال حل مسئله هستند و برخی از تندروها می گویند نه و قدرت ایران بالا رفته است و نمی خواهند مسئله حل شود.
امام جمعه گرگان گفت: ایران همچنان به دنبال حرف اول خودش و تعهداتش است، خلافی نکرده و به وظیفه خودش عمل کرده است.
وی در ادامه با گرامیداشت ماه رجب، گفت: ماه رجب؛ ماه بندگی خدا، ارتباط خوب برقرار کردن با خداوند متعال، استغفار، تسبیج و دل را پاک کردن و ماه ولایت است.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به 13 رجب، ولادت امیرالمومنین(ع)، افزود: باید بندگی خدا را با پیوند با ولایت امامان معصوم (ع) محکمتر کنیم و مردم اگر بخواهند به توحید واقعی برسند باید از این در وارد شوند تا از بندگان خالص خدا باشند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو