پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/7/19

نماینده ولی فقیه در گلستان:جذب جوانان محله با اراده‌های رحمانی، توفیق بزرگ کانون‌های مساجد است

آیت الله نورمفیدی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با اراده رحمانی وارد میدان جذب جوانان شوند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با ایشان به مناسبت «نوزدهم مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد»، گفت: توجه به مسجد از دوران صدر اسلام وجود داشته است و اولین اقدام پیامبر بزرگوار اسلام بعد از ورود به مدینه، ساخت مسجد بوده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به جایگاه بسیار بزرگ مسجد و تاکید آیات شریفه قرآن در مورد مسجد، افزود: مسجد به تعبیر قرآن کریم جای پاک شدن است و هر کسی وارد مسجد می شود اراده دارد تا پاک شود.

وی با بیان اینکه جوامع بشری همیشه نیاز به پاک شدن و تزکیه نفس دارند، ادامه داد: این بساطی که امروز در دنیا می بینید به دلیل وجود نداشتن تزکیه نفس است.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: این قتل عام ها توسط سگ هار اسرائیل و ۴۲ هزار شهید در غزه و فلسطین و ۱۰۰ هزار مجروح و خرابی های خانه، مدرسه، بیمارستان و مسجد و غیره به دلیل پاک نبودن آنهاست.

وی گفت: نکاتی را که ما امروز کاملا لمس می شود این است که آنها در این فضای مجازی به دنبال این هستند تا جوانان ما را مثل خودشان کرده و از راه به در کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه برای جلوگیری از این اقدامات دشمنان، باید حرکت های مردمی شروع شود، افزود: اگر مردم ببینند کانون های فرهنگی هنری مساجد برای فرزندانشان برنامه دارند و جوانان آنها را دور هم جمع می کنند، خودشان به کانون کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نباید از دولت انتظار رفع نیازها را داشت، گفت: نباید به حمایت های دولت زیاد تکیه کرد، اگر در میدان عمل خوب وارد شویم و بدانیم چکار و چگونه عمل کنیم و در میدان عمل نشان دهیم که این کانون فرهنگی هنری مسجد توانسته جوانان محله را جمع کند، موفق خواهیم بود.

آیت الله نورمفیدی افزود: همیشه با چسبیدن به بودجه کاری حل نمی شود، تا اراده، علاقه و دلسوزی نباشد مشکلی حل نمی شود.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری مساجد اسم بزرگی است ولی باید خودشان وارد میدان شوند و همچون دوران قبل انقلاب خودجوش در جامعه فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: جوانان قبل از انقلاب به صورت خودجوش در مساجد فعالیت کردند و یوم الله بزرگ را در کشور به وجود آوردند و امام (ره) هم با پشتیبانی این انقلاب را به پیروزی رساند.

وی گفت: الان هم اگر همان علاقمندی باشد و مردم در عمل ببینند، گرایش مردم به مسجد خود به خود به وجود می آید.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با اراده وارد میدان شوند و با این اراده به جنگ با اراده ای که دشمنان برای دزدیدن جوانان ایجاد کرده اند، بروند.

وی خطاب به مدیران کانون های مساجد استان، افزود: اگر این اراده پیدا شود و مردم در میدان عمل ببینند کار اساسی در حال انجام است، خودشان با شما همکاری خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: باید اراده های قوی و رحمانی در برابر آن اراده های شیطانی به وجود آید و شروع به کار کند.

وی یادآور شد: مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس توانستند در جریان جنگ بایستند و دفاع کنند و الان هم ایستادگی و اراده مردم باعث شده تا اسرائیل در این یک سال به نتیجه ای نرسد و سگ هار شده است.

 آیت الله نورمفیدی افزود: ما یقین داریم که مردم فلسطین، غزه، لبنان، مقاومت و حزب الله پیروز می شوند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو