پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی

1401/1/16

بدون پژوهش، معرفی اندیشه صحیح دینی ممکن نیست

نماینده ولی فقیه دراستان گفت:امر مهم تحقیق و پژوهش برای حوزه های علمیه ضرورت دارد ومیتواند منشاء اثرات مثبتی در ترویج اسلام باشد و اگر پژوهش نباشد یقینا نمی توان اندیشه صحیح دینی را به جامعه معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت:امر مهم تحقیق و پژوهش برای حوزه های علمیه ضرورت دارد ومیتواند منشاء اثرات مثبتی در ترویج اسلام باشد و اگر پژوهش نباشد یقینا نمی توان اندیشه صحیح دینی را به جامعه معرفی کرد.
آیت الله نورمفیدی در دیدار معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور با ایشان گفت: خدا را باید شاکر باشیم که گام های اولیه و مسرت بخش در به روز شدن حوزه و  تحرک و پویایی بر اساس نیازهای روز جامعه در حوزه های علمیه را مشاهده می کنیم این اقدامات آینده ای روشن را برای حوزه به دنبال خواهد داشت.
وی افزود:اینکه حوزه های علمیه یک روزی از آن شرایط محدودی که در آن قرار داشتند فرا تر بروند و جهانی فکر کنند و جهانی سخن بگویند، از آرزوهای قلبی ما بود که به حول و قوه الهی در حال گسترش است.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: در این میدان حوزه ها نباید فقط به سطح کشور بسنده کنند بلکه کل جهان را مورد نظر خود قرار دهند، نه فقط فقه و اصول و فلسفه رایج که در حوزه های علمیه وجود داشت، بلکه از این محدوده هم خارج شده و دنیا را در همه زمینه ها مورد نظر قرار دهیم در واقع اگر فقط ایرانی بیندیشیم و گستره اندیشه حوزه ها را جهانی  نکنیم، هماهنگ با قرآن کار نکرده ایم.
آیت الله نورمفیدی یادآور شد: این آرزو در مورد خواهران حوزه هم دست نیافتنی بود که امروز شاهدآن هستیم که این امر برای ما بسیارخوشحال کننده است، انشالله در آینده نزدیک شاهد رشد این جریان باشیم.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه امر مهم تحقیق و پژوهش برای حوزه های علمیه ضرورت دارد ومیتواند منشاء اثرات مثبتی در ترویج اسلام باشد اظهار داشت: به هر حال پیشرفت دنیا بر مبنای تحقیق و پژوهش بوده و هست و اگر غیر از این بود، علوم روز هم به اینجا نمی رسید.
امام جمعه گرگان افزود :مباحث خانواده را هم در فضای جهانی بیندیشید که اگر در این زمینه به داخل اکتفاء کنید رشد نخواهد داشت اما اگر جهانی بنگرید با مبانی و منابع و ادله ای که از آیات شریفیه قرآنیه داریم میتوانید آنچه را که نظر اسلام است را استنباط نمائید.
وی درادامه در باب اجتهاد در اسلام اظهار داشت: اجتهاد یعنی اینکه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) با توجه به شرایط  متغییر زمان و اقتضائات روز توسط یک مجتهد اسلام شناس درعین حفظ اصول عرضه شود. در این زمینه اگر امام راحل نبود و آن منطق مبنی بر اینکه شرایط متغییر زمان در اجتهاد هم تاثیر می گذارد را مطرح نمی کرد، شاید این تحرک و پیشرفت برای حوزه ها پیش نمی آمد،  الحمد الله امام (ره) این راه را گشودند و ما مشکلی دراین زمینه نداریم.
گفتنی است ؛ دراین دیداراز پژوهشگران برترحوزه های علمیه استان  توسط حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و سرکار خانم دکتر متولیان معاون پژوهش های حوزه های علمیه خواهران کشور تجلیل شد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو