پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی:

1401/1/16

آنچه که دنیا را متحول کرده توان تفکر بشر است نه قوه حافظه

امام جمعه گرگان گفت: نیاز امروز جامعه می طلبد که دانش آموزان به جای حافظه محوری، با مسائل علمی و فناوری های مختلف آشنا شده و آن را تجربه کنند چون آنچه که دنیا را متحول کرده توان تفکر بشر است نه قوه حافظه.

امام جمعه گرگان گفت: نیاز امروز جامعه می طلبد که دانش آموزان به جای حافظه محوری، با مسائل علمی و فناوری های مختلف آشنا شده و آن را تجربه کنند چون آنچه که دنیا را متحول کرده توان تفکر بشر است نه قوه حافظه.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان در دیدار مدیریت جدید آموزش و پرورش استان گلستان با ایشان ، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید بحث حافظه محوری را بردارد و دانش آموز را به تفکر تشویق نماید.
آیت الله نورمفیدی افزود: مبنای درس خواندن اگربر اساس فهم مطالب باشد قطعا این به نوبه خود قدرت تفکر انسان را رشد می دهد و اگر هدف فقط بر مبنای حفظ مطالب درسی و گرفتن نمره باشد اشکال شدیدی برآن وارد می باشد.
نماینده ولی فقیه دراستان در ادامه اظهار داشت: دوستی خدا و تقویت ایمان از دیگر موضوعاتی است که می بایست در مدارس به آن توجه شود و باید ایمان در ذهن و جان دانش آموزان بنشیند که این از وظایف مهم آموزش و پرورش است و باید مورد توجه قرار بگیرد.  
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایمان به خدا باید از مهم ترین مسئله دانش آموزان باشد، گفت:دردنیایی که علم و صنعت به سرعت توسعه می یابد ،معلمان ما ضمن ارایه ی آموزش های علمی باید به نقش تربیتی خود نیز بیشتر توجه نمایند تا در گیرودار توسعه، از اخلاق و تقوا و ایمان به خدا برای دانش آموزان غافل نشوند.
وی افزود: باید دانش آموزان را محب خداوند در آوریم اینکه نوجوانان ما از فریضه مهم نماز دور شده است از ایرادات مهمی است که باید چاره اندیشی شود که یقینا دراین راستا معلمان نقش بسزایی را خواهند داشت و می بایست دانش آموزان را  با نور ایمان و محبت الهی آشنا نمایند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه باید دانش آموزان را برای آینده کشور تربیت نمود،گفت: سمت و سوی دانش آموزان را به آینده و سرنوشت کشور سوق دهید و در حین فرار گرفتن معلومات علمی ، آنان را بر علیه توطئه های دشمنان آگاه نمائید این فرهنگ باید از اصول آموزش و پرورش باشد.
امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به توطئه دشمن در القاء کردن چهره خوب رژیم گذشته به جوانان ،گفت: دشمن با سوء استفاده از مشکلات پیش آمده اقتصادی برای کشور و خانواده ها در پی ایجاد جنگ روانی بر روی مردم خصوصا نسل جوان است که باید در این زمینه نیز توطئه دشمنان را در جامعه آگاهی بخشی نمائیم تا جوانان ما به دامی که دشمن برای آینده کشور پهن کرده ،گرفتار نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان از زحمات آقای گوهری راد تشکر و برای سید رضا نظری  مدیریت جدید آموزش و پرورش استان آرزوی موفقیت از خداوند متعال مسئلت نمود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو