پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/4/28

نماینده ولی فقیه در گلستان:ضابطین امر به معروف و نهی از منکر باید افرادی دلسوز و مهربان باشند

آیت الله نورمفیدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین فرایض اسلامی است و باید از افراد دلسوز و علاقمند به این کار استفاده شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: فقهای ما در مورد امر به معروف و نهی از منکر کمتر بحث کرده اند و کتابی در این رابطه نداریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به دلایل قیام امام حسین(ع)، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) در جریان نهضت عاشورا به دنبال علت ها و دلایلی که مفاسد معلول آنهاست، بود.

وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه ای که ما در باب امر به معروف و نهی از منکر حسینی داریم دعوت به اسلام است. در آن زمان اسلام اشتباهی به مردم شناسانده شده بود و قیام امام حسین(ع) هم برای احیای اسلام و از بین بردن ظلم بود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به به اینکه امام حسین (ع) در باب امر به معروف و نهی از منکر به علت ها اشاره می کند، گفت: اگر ما با علت ها مواجه نشویم معلول ها روز به روز بیشتر می شود. وقتی به علت ها توجه نکنیم و هم و غم را برای مبارزه با معلول بگذاریم معلول ها بیشتر می شوند.

وی خطاب به اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: اگر می توانید یک عده ای را که درک درستی دارند از مفاهیم دینی از معروف ها و از منکرها دارند و دلسوز و علاقمند به این کارهستند و زبان نرمی در امر به معروف و نهی از منکر دارند، استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین فرایض اسلامی است و نباید سطح و حد آن را پایین آورد و باید از انسان هایی که تذکر زبانی داشته باشند و چشم و زبانشان پاک باشد، استفاده شود.

وی گفت: در میدان عمل هم فقط به دنبال گزارش دادن نباشیم بلکه باید به فکر دین، خدا، پیامبر(ص) و امام حسین(ع) هم باشیم.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در خیابان ها با مردم با نرمی سخن گفته شود، افزود: نباید در امر به معروف و نهی از منکر با مردم بد برخورد شود که به جای جذب دفع کند.

به گفته وی، کارهای اخلاقی و مهربانانه تاثیرگذار است و باید با مردم مهربان و با احترام صحبت شود تا اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تشکیل ستادهای مردمی امر به معروف و نهی از منکر را کار بسیار خوبی خواند و گفت: در راس این ستادها هم از افرادی بتوانند خوب حرف بزنند و خوب برخورد کنند، باید استفاده شود.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو