پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی

1401/1/16

اقامه نماز در متن زندگی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اقامه نماز علاوه بر دستگاه های اجرایی در متن زندگی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اقامه نماز علاوه بر دستگاه های اجرایی در متن زندگی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.
آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز (چهارشنبه 6 بهمن) در جلسه شورای اقامه نماز استان، برگزاری این جلسات را یکی از مبارک ترین جلسات استان بیان کرد و گفت: چون موضوع این جلسه نماز است، از این جهت مبارک ترین جلسه استان، جلسه اقامه نماز است و اهتمام برای برگزاری این جلسه هم امری مبارک و قابل تقدیر است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در امر نماز همه باید اهتمام داشته باشیم، افزود: هدف و فلسفه نماز این است که یاد خدا در دل ها ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه در آیات شریفه قرآن در مورد مسئله ذکر مطالب زیادی آمده است، گفت: باید جایگاه ذکر و یاد خدا در زندگی انسان مورد توجه قرار گیرد، امروز دنیا به این مسئله هیچ جایگاهی برای خداوند متعال در زندگی دنیایی نمی بیند.
آیت الله نورمفیدی افزود: ذکر و یاد خدا مهمترین نقش را در زندگی این دنیای انسان هم دارد و تنها چیزی که می تواند دل را آرام کند یاد خداست.
وی با تاکید بر اینکه نماز باید در متن زندگی مردم وارد شود، گفت: مسئولان ادارات و دستگاه ها، نقش اساسی را در اقامه نماز در ادارات ایفا می کنند و باید احساس مسئولیت و نگاه قلبی به این مسئله داشته باشند و خودشان علاقمند باشند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مساجد محل عبادت هستند، افزود: مساجد باید در عین سادگی، از نظر ظاهری پاکیزه و القاء کننده حس معنویت باشند.
وی ادامه داد: در دستگاه های اجرایی  و سایر اماکن باید در فضاهای مناسب و در خور شأن برای اقامه نماز طراحی شود.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در راستای ترویج نماز بین دانش آموزان، اظهارداشت: نماز را باید از کودکی به مدارس ببریم و باید در انتخاب روحانی مسائلی همچون آموزش و تعلیم دیدن و با اخلاق بودن روحانی مد نظر باشد تا تاثیرگذار باشد.
وی گفت: مهمترین چیزی که می تواند نماز را که عمود دین است را در متن جامعه توسعه دهد، رضایتمندی عمومی است که می تواند در تبلیغ نماز موثر باشد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو