پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

نماینده ولی فقیه در گلستان:

1401/1/16

نهضت امام حسین (ع) الگوی آزادیخواهان جهان در همه عصرها و نسل‌ها است

آیت الله نورمفیدی گفت: نهضت امام حسین (علیه السلام) الگوی آزادیخواهان جهان در همه اعصار و قرن‌ها از جمله قیام حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) بود.

آیت الله نورمفیدی گفت: نهضت امام حسین (علیه السلام) الگوی آزادیخواهان جهان در همه اعصار و قرن‌ها از جمله قیام حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) بود.
آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» امشب در مراسم اختتامیه کنگره ملی یحیی بن زید (علیه السلام) اظهار کرد: انحراف حکام بنی امیه و بنی عباس و تحریف‌هایی که در دین به وجود آورده بودند سبب شد تا فرزندان پیامبر (صل الله و علیه و آله وسلم) و ائمه اطهار (علیه السلام) علیه این حکام جور دست به قیام بزنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ظلم و ستم حکامان وقت به ویژه نسبت به شیعیان زمینه ساز بسیاری از قیام‌های افراد منتسب به پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله وسلم ) و اهل بیت آن حضرت بوده و قیام حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) نیز در همین راستا بوده است.
وی درباره علت حضور حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) در منطقه جرجان خاطرنشان کرد: حضور ایشان در منطقه‌ جرجان و استرآباد به دلیل حضور پیروان پیامبر (صل الله و علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیه السلام) در این منطقه بوده است.
آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: ابوحنیفه که از علمای بزرگ اهل سنت است قیام حضرت زید (علیه السلام) را به جنگ بدر در زمان پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) تشبیه کرده که این موضوع بیانگر اهمیت قیام ایشان است.
امام جمعه گرگان گفت: نهضت امام حسین (علیه السلام) الگوی آزادیخواهان جهان در همه اعصار و قرن‌ها از جمله قیام حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) بود.
وی ادامه داد: امامزاده یحیی بن زید (ع) مورد احترام شیعه و اهل سنت گلستان است و این مایه افتخار است که امیدواریم مردم همچنان از برکات معنوی این امامزاده استفاده کنند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو