پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/2/27

پیام حضرت آیت الله نورمفیدی به مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان در پیامی به مناسبت نکوداشت شاعر عارف مختومقلی فراغی گفت: مختومقلي با نام بردن از ائمه اطهار عليهم‌السلام هم مراتب ارادت و خلوص خود به خاندان پيامبر رحمت(ص) را بيان كرده و هم، رمز اتصال، اتحاد اسلامي و انسجام ملي را تبيين نموده است.

متن پیام به شرح زیر است :

 

 بسمه تعالی

 

تقارن برگزاری مراسم نکوداشت 291مین سالگرد مختومقلی فراغی با ایام مبارک دهه کرامت میلاد باسعادت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) معنویت خاصی به مراسم خواهد داد.

مختومقلي فراغي اگرچه به لحاظ معيارهاي ظاهري متعلق به خطه خرم گلستان است ولي بلحاظ پرداختن به ارزشهاي متعالي انساني الهي، شايسته است كه او را فراتر از يك قوميت بدانيم.

اشعار عرفاني اين شاعر مسلمان و مردمي كه حاكي از شوريده‌حالي و شيدايي اوست و در عين حال به دليل خالي بودن از پيچيدگي و تكلف‌هاي متداول و متعارف در صناعت شعر، سبب شده است تا شعر او در قلوب همه كساني كه گرايش به ارزشهاي فطري، الهي و انساني دارند جاي بگيرد و اشعار وي در بين مردم زمزمه شود.

مختومقلي با نام بردن از ائمه اطهار عليهم‌السلام هم مراتب ارادت و خلوص خود به خاندان پيامبر رحمت(ص) را بيان كرده و هم، رمز اتصال، اتحاد اسلامي و انسجام ملي را تبيين نموده است.

اينجانب برگزاري مراسم بزرگداشت 291 مين سالگرد تولد شاعر شهير تركمن را با شعار " همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی، اسلامی " نشانه وحدت و اشاعه ارزشهاي اسلامي مي‌دانم و اعتقاد دارم در پناه اين اتحاد مي‌توان انسجام و يكپارچگي شيعه و سني و ملت ايران را در داخل و خارج به نيكي تبليغ و ترويج كرد.

از همه كساني كه در برگزاري مراسم ارزش‌گذاري به مقام اين شاعر متعهد سهيم هستند از جمله: استانداري گلستان، معاون وزیر فرهنگ و شخصیت‌های علمی و شاعران کشور ترکمنستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و سایر دست‌اندرکاران و همه مردم عزیز گلستان و سایر نقاط ایران اسلامی تقدير و

تشكر مي‌نمايم.

توفيق الهي براي همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوري اسلامي را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

سيد كاظم نورمفيدي

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو