پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

امام جمعه گرگان:

1401/1/16

مقاومت و ایستادگی در مقابل هر ظالمی باعث موفقیت می شود/ روابط امروز جهان بر اساس برد برد است

آیت الله نورمفیدی گفت: روابط امروز جهان بر اساس دادن و گرفتن و بده و بستان است.

آیت الله نورمفیدی گفت: روابط امروز جهان بر اساس دادن و گرفتن و بده و بستان است.
آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ١ بهمن) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به حمله یمنی ها به امارات و مراکز حساس آنها در هفته های گذشته، گفت: این کار یمنی ها یک ضربه شصتی به اماراتی ها بود، امروز دیگر یمن در آن شرایطی نیست که هر بلایی سرش بیاورند.
امام جمعه گرگان افزود: این ضربه ای که یمنی ها به اماراتی ها زدند ضربه بسیار سخت و اثرگذاری بود و تهدید هم کردند اگر به این کارا ادامه دهند آنها هم هستند.
وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی و صبر و تحمل در مقابل هر ظالمی باعث موفقیت می شود، گفت: در آینده مردم  یمن به نتیجه می رسند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به سفرهای اخیرا رئیس جمهور در روزهای هفته قبل به روسیه، ادامه داد: این روابطی که با شرق، روسیه، چین و کشورهای همسایه در حال برقراری است یک روزنه گشایشی را در برابر فشارهایی که غرب و به خصوص آمریکا و اروپا دارند بر روی ایران وارد می کنند، را به روی کشور ما باز می کند.
وی اظهارداشت: آنها فشارهایشان را در اشکال مختلف و شرایط گوناگون انجام می دهند ولی از این طرف این ارتباطی که با شرق به وجود می آمده، برای ایران امیدبخش است.
امام جمعه گرگان گفت: این روزها علیه این ارتباط در فضای مجازی خیلی حرفها برای تخریب  این اقدامات زده می شود و می‌گویند این نافی استقلال کشور است و در ارتباط با آمریکا مقایسه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از اول پیروزی انقلاب به دنبال ضربه زدن بودند و روابطش را از اول در برابر تقابل با ایران و خصمانه تنظیم کردند، اما چین و روسیه روابطشان  را بر اساس روابط خصمانه با ایران انجام ندادند و جاهایی هم به ایران کمک کردند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه انتظار این را هم نداریم که این کشورها به نفع ما کار کنند، گفت:  نتیجه رابطه با چین و روسیه و همسایه ها اینطور نیست که همه چی به نفع ما باشد امروز روابط دنیا اینطوری نیست بلکه روابط ما با این کشورها بر اساس برد برد است.
وی افزود: روابط آمریکا از اول اینگونه نبوده و روابط با ما را بر اساس مبنای برد برد قرار نداده است بلکه بر مبنای تقابل بوده است و از روزهای اول در این کشور توطئه کرده است، جنگ درست کردند و مناطق مختلف کشور را درگیری ها شروع کردند.
امام جمعه گرگان با اشاره به رزمایش بین سه کشور در آب های اقیانوس هند در مساحت ١٧ هزار کیلومتر، گفت: این رزمایش برای امنیت در این منطقه و همه کشورهایی که در این منطقه زندگی می کنند انجام می شود و این رزمایش یک ابراز قدرت در برابر قدرت های غرب است.
وی ادامه داد: نظام اسلامی تحت رهبری مقام معظم رهبری بر اساس مصالح کشور است و روابط امروز جهان بر اساس دادن و گرفتن و بده و بستان است.
آیت الله نورمفیدی در پایان ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) را تبریک گفت.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو