پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/1/7

در محفل «عیدانه با شعر» گرگان عنوان شد؛ شاعران از هنر خدادادی خود در راه خداوند و تعالی جامعه استفاده کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: در زمانه‌ای که می‌کوشند بذر ناامیدی را در دل جوانان و جامعه بکارند لازم است کسانی که هنر سرودن و سخنوری دارند وارد میدان شوند و از این هنر خدادادی در راه خداوند و تعالی جامعه استفاده کنند.

عصر دوشنبه محفل شعری با عنوان «عیدانه با شعر» به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و عید نوروز و همزمان با ایام ماه مبارک رمضان با حضور آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و جمعی از مسئولان و شاعران استان در بیت الزهرا (س) شهرستان گرگان برپا شد.

در این محفل ادبی، آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان ضمن تبریک ایام و قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان گفت: ذوق و قریحه ادبی و هنری از نعمت‌های مهم الهی است و این موهبت به همه داده نمی‌شود.

وی با اشاره به برخی از معارف اسلامی گفت: ما باید بابت این نعمت‌های الهی شاکر باشیم و بدانیم چگونه و در چه راهی از این نعمت استفاده کنیم.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: ما ایرانیان باید به بزرگان خود در عرصه شعر و ادب افتخار کنیم و باید در اشعار آن تفکر کنیم و خوب بنگریم و بیاندیشیم چه گفته اند که همچنان زنده است.

وی با اشاره و قرائت ابیاتی از حافظ و تعابیری که او در اشعارش به کار برده است، افزود: تمام انبیا برای سه مسئله توحید و خدا شناسی، معرفت و محبت و عشق به خدا و بندگی خداوند آمدند و همواره بر این مسیرها با نگاهی مردمی حرکت می‌کردند.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از حضور شاعران حاضر در محفل ادبی گفت: دنیا در تلاش است بذر ناامیدی را در دل جوانان و جامعه بکارد و لازم است در این زمانه کسانی که هنر سرودن و سخنوری و هر هنری دارند وارد میدان شوند و باور دارم عمل صالح شما این است از این هنر خدادادی در راه خداوند و تعالی جامعه استفاده کنید.

در این برنامه همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و نوروزباستانی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پرفیض رمضان، گفت: در سالی که مزین به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» است امیدوارم دست در دست هم و با اهتمام ویژه شاهد جهش در تمامی عرصه‌ها باشیم.

همچنین شاعران استان گلستان به ترتیب اسماعیل مزیدی، غفار علی عسکری، شعبانعلی یازرلو، معصومه شهریاری، قاسم بای، عبدالعلی دماوندی، جعفر رودسرابی، مهدی خطیری، مرضیه ملکیان، فرزاد خدنگ، سید مهدی جلیلی، مریم محمدیان و علیرضا ابری اشعاری را با مضامینی درباره قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص)، مولای متقیان امام علی (ع)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و میزبانی گلستان از زائران آن امام هُمام، ماه مبارک رمضان، امام زمان (عج) و حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز اشعاری به گویش بومی و جنایت در غزه را در قالب های گوناگون چون غزل، دوبیتی و سپید قرائت کردند.

در بخش دیگری از برنامه حسین ضمیری، شاعر و پژوهشگر فرهنگ عامه با درخواست حاضران در برنامه، ضمن قرائت اشعاری با گویش گرگانی، درباره آداب و رسوم سحر تا افطار مردم گرگان زمین مطالبی را بیان کرد.

در پایان این محفل ادبی ضمن ادای احترام به شاعران فقید استان گلستان در سالی که گذشت به رسم تکریم، با اهدای لوح و هدیه‌ای فرهنگی از شاعران حاضر در «عیدانه با شعر» تقدیر به عمل آمد .

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو