پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد

1401/1/16

نماینده ولی فقیه در گلستان:رضایتمندی مردم اساس حکومت اسلامی است

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه رضایتمندی مردم اساس حکومت اسلامی است، گفت: مردم پایه و اساس نظام اسلامی هستند، حکومت اسلامی قبل از تکیه بر نظام اسلامی بر قدرت اجتماعی و رضایتمندی مردم باید تکیه کند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه رضایتمندی مردم اساس حکومت اسلامی است، گفت: مردم پایه و اساس نظام اسلامی هستند، حکومت اسلامی قبل از تکیه بر نظام اسلامی بر قدرت اجتماعی و رضایتمندی مردم باید تکیه کند.

 آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در حاشیه دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که به صورت وبیناری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شورای مدیریت و جامعه مدرسین حوزه های علمیه قم معمولا در گذشته جلسات سراسری کشور را برگزار می کردند  و علمای بلاد در قم دعوت می شدند و حضوری مباحثی مطرح می شد و در شرایط فعلی از طریق مجازی برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: هدف اصلی این اجلاسیه، مسئولیت حوزه های علمیه در شرایط فعلی کشور نسبت به نظام مقدس اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تبیین مسئله به عنوان جنبه محوری این اجلاسیه، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر تبیین مسائل تاکید داشتند و تبیین معارف اسلامی در همه زمینه ها کار دشوار و سختی است که بخشی برعهده حوزه های علمیه در مسائل اعتقادی، فقهی کلامی است که مسئولیت سنگینی است.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری با اشاره به مسئله عدالت، ادامه داد: حرف زدن در مورد عدالت آسان است ولی به جامه عمل می رسد مشکل می شود.

وی اظهارداشت: عدالت از مسئولیت های مهم نظام اسلامی است و این چیزی است که حوزه های علمیه باید دولت ها را کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه رضایتمندی مردم بعد از قانون الهی، اساس حکومت اسلامی است، گفت: مردم پایه و اساس نظام اسلامی هستند، حکومت اسلامی قبل از تکیه بر قدرت نظامی، بر قدرت اجتماعی و رضایتمندی مردم باید تکیه کند.

وی تاکید کرد: وظیفه حکومت اسلامی رضایتمندی مردم جامعه است که این وظیفه سنگینی است، به خصوص این روزها که گرانی ها و تورم بیداد می کند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امروز دشمنان ما جنگ را از میدان های نظامی به میدان نرم کشاندند، افزود: آنها می خواهند دل مردم را خالی کنند، امید را از مردم بگیرند و مایوس کنند و مردم را نسبت به مسئولان نظام بی راعتماد کنند که این بسیار خطرناک است.

وی به روحانیون استان، دانشگاهیان، اندیشمندان و اساتید توصیه کرد: ما باید در این میدان محکم بایستیم و به مردم امید دهیم، شرایط فعلی جامعه را متوجه باشیم و مردم را نگهداریم و نگذاریم مردم در دام  توطئه ای که دشمن برای کشور ما طراحی کرده است ، بیفتند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: کمک کنیم مشکلات اقتصاد و معیشت مردم حل شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو