پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/12/6

مراسم عمامه گذاری ۳۰ نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان

با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان همراه با رونمایی از ۲ کتاب "موعود منتظر" و غیبت ، حیرت و انتظارات امام زمان (عج) اثر آیت الله سید مجتبی نورمفیدی و تجلیل از 5 طلبه برتر علمی کشوری با حضور علمای شیعه و سنی و جمعی از مسئولین استانی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد.

آیت الله نورمفیدی در این مراسم در گفتگو با خبرنگاران  با تبریک سالروز ولادت حضرت ولی عصر (عج) ، گفت:در این روز عید ، سربازان امام زمان (عج) در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان توفیق پیدا کردند تا ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند و خود را متعهد به مراقبت ازاین لباس و تبلیغ دین خدا نمایند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت به معنای عهد و پیمان بستن با خداوند متعال و حرکت در مسیر انبیاء الهی است، ادامه داد: طلاب موظف هستند تا شأن و جایگاه روحانیت را همراه با سلوک مردمی و اخلاق اسلامی حفظ کنند.

 موسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با اشاره به اینکه تکلیف و مسئولیت اصلی این طلاب همان تکلیفی است که در طول تاریخ بر عهده روحانیت و حوزه های علمیه بوده است ،تصریح کرد:مسئولیت اصلی علماء ،تبلیغ دین و اسلام راستین همراه با اخلاق اسلامی است که این سنت و روش از رسول گرامی اسلام (ص) به ما رسیده است.

وی افزود : بنابراین ترویج و تبلیغ دین و ترویج عمل صالح و اخلاق اسلامی  از وظایف اساسی حوزه و روحانیت می باشد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به حضور صمیمی علمای شیعه و سنی دراین مراسم ،گفت : استان ما الگوی وحدت در کشور و حتی الگو و اسوه وحدت و همدلی در جهان اسلام به شمار می رود و وحدت و همدلی و زندگی مسالمت آمیز مردم شیعه و سنی استان ما از نعمت های بزرگ الهی است که نصیب استان ما شده و ما قدردان این موهبت الهی هستیم.

 امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات ، گفت : انتخابات هم حق و تکلیف و هم جهاد مقدس است واز طرفی صحنه نمایش قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود و آنچه را که خدای متعال از ما می خواهد این است که مردم ما در روز با حضور پرشور و گسترده خود در این جهاد مقدس شرکت کنند و دست رد به تلاش های شوم و تفرقه انگیزدشمنان ما بزنند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو