پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/12/3

آیت الله نورمفیدی: با دیدن کوچکترین ضعف ، بنیان با عظمت خانواده را بهم نریزید

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت :زن و شوهر باید در زندگی بر اساس رحمت و درایت و پختگی ضعف های خانواده را جبران کنند و با دیدن کوچکترین ضعف ،اساس و بنیان با عظمت خانواده را بهم نریزند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در «مراسم جشن آسان ازدواج طلبگی استان گلستان»با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) سرمشق همه ما هستند، اظهار کرد: سیره زندگی ائمه اطهار (ع) باید بهترین الگو برای سبک زندگی طلاب و خانواده های این عزیزان باشد.

وی با بیان اینکه این مراسم محبوب ذات اقدس الهی است ،افزود:در نزد خدای متعال «محبوب ترین بنا» تشکیل خانواده و زندگی است .

آیت الله نورمفیدی در ادامه  پایه و اساس تشکیل خانواده و ازدواج  را مودت و رحمت برشمرد و افزود: زن و شوهر باید با دوست داشتن و ابراز محبت به همدیگر خانواده را به معنای حقیقی خود شکل دهند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه خداوند مودت را در نهال خانواده قرار داده است ، تصریح کرد: مودت یعنی اینکه زن و شوهر خالصانه همدیگر را دوست داشته باشند .

وی افزود: زن و شوهر باید در زندگی بر اساس رحمت  و درایت و پختگی ضعف های خانواده را جبران کنند و با دیدن کوچکترین ضعف ،اساس و بنیان با عظمت خانواده را بهم نریزند.

آیت الله نورمفیدی با بیان حدیثی از اهل بیت (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید: "خَیْرُکُمْ خَیْرُکُمْ لِأَهْلِهِ وَ أَنَا خَیْرُکُمْ لِأَهْلِی" ؛بهترين شما مرد ها كسى است كه براى خانواده اش بهترو مهربان تر باشد.

وی در ادامه افزود: امام علي(ع) در«نهج البلاغه» می فرماید: «وَ جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ»؛ جهادِ زن، شوهردارى شايسته است، یعنی اینکه خانم ها به بهترین وجه ، آقایان را از هر نظر در خانواده مدیریت و به معنای کلمه شوهر داری کنند.

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به اینکه قناعت در زندگانی برای ما عزت می آورد و طمع انسان را زندگی ذلیل می کند ، تصریح کرد: طلاب ،عالمان ومبلغان آینده دین وسرمشق جامعه هستند و می بایست در کنار علم آموزی تهذیب نفس هم داشته باشند و با تحمل سختی ها و مشقت ها در زندگی مروج شایسته دین خدا شوند.

امام جمعه گرگان افزود: قدر خود و استعدادهای خود و قدر نعمت هایی  را که خداوند به شما ارزانی داشته را بدانید و تا می توانید از آنها بهره ببرید.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو