پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/11/26

اهم سخنان مهم آیت الله نورمفیدی در نشست صمیمی خانواده های روحانیون و طلاب اهل سنت

در 45 سال گذشته چنین جلسه مبارکی «نشست صمیمی با خانواده های روحانیون و طلاب اهل سنت » در استان ما سابقه نداشته است .

چنین نشست هایی موجب خوشحالی پیامبر اکرم (ص) و باعث ناراحتی دشمنان  اسلام  است.

 

مقام معظم رهبری استان گلستان را «الگوی وحدت» نه برای کشور ما ، بلکه الگوی شایسته ای برای جهان اسلام یاد کردند.

 

اختلافات مذهبی و اختلاف نظر و اختلاف استنباط و مبانی طبیعی است اما اختلافات بیهوده بین شیعه و سنی توطئه دشمنان است وتیشه به ریشه اسلام می زند.

 

 قدر نعمت «وحدت و همدلی شیعه و سنی» در استان گلستان را بدانیم واجازه ندهیم که هر کسی به هر دلیلی به این وحدت لطمه بزند.

 

کسانی که دنبال تفرقه و جدایی هستند از شیاطین محسوب می شوند  و کسانی که به دنبال نزدیک کردن دلها به یکدیگر هستند نیروی الهی به شمار می روند.

علما و روحانیت باید الگویی شایسته در همه زمینه ها برای مردم باشند.

 

علمای دین باید بدون هیچ ترس و وحشتی  دستورات الهی و آموزه های اسلامی را به مردم برسانند .

 

روابط علماء با خانواده ها باید کریمانه همراه  با کرامت باشد و همسران علماء نیز باید همراه با  تدبیر و مدیریت ، بهترین همسر داری را در محیط خانواده داشته باشند.

 

علمای دین باید به شرایط حساس جهان امروز آگاهی کامل داشته باشند و با دانش روز آشنا شوند تا بتوانند به سوالات نسل جوان امروز ما پاسخ دهند.

 

جریان فلسطین وصحنه های غمناک غزه و کشتار کودکان و زنان بی گناه مصیبت بسیار دردناکی برای ما شده است که حتی بعضی از شب ها خواب را از چشمان ما ربوده است.

 

ما در جریان غزه نمی دانیم گله و شکایت از کشورهای اسلامی را به کجا ببریم، در چنین شرایط حساسی باید کشور های اسلامی حرف های بیهوده و تفرقه انگیز  را کنار بگذارند و با هم متحد شوند.

 

جنایاتی را که در غزه رخ داده را  حتی گرگ ها و درندگان با همدیگر مرتکب نشده اند،اینها حتی به قبور شهدای مظلوم غزه هم رحم نمی کنند.

 

یقین دارم و همانند روز برایم روشن است که روح مطهر رسول خدا (ص)از جنایات وحشیانه در فلسطین و غزه و عدم اتحاد بین کشور های اسلامی و مسلمانان آزرده است .

 

ماه شعبان ماه استغفار به درگاه الهی است و انسان باید اشکالات خود با خدا را در این ماه ترمیم کند  تا شایستگی  مهمانی خدا در ماه رمضان را پیدا کند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو