پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

دیدار مدیر کل جدید تعزیزات حکومتی استان گلستان

1401/1/16

آیت الله نورمفیدی :وظیفه قاضی تعزیرات احقاق حق و ابطال باطل است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه احقاق حق مطالبه جدی مردم از اداره تعزیرات است، گفت: قاضی تعزیزات باید تمام هم و غمش احقاق حق باشد که حق را پیدا کند و به سمت و سوی دیگر نرود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه احقاق حق مطالبه جدی مردم از اداره تعزیرات است، گفت: قاضی تعزیزات باید تمام هم و غمش احقاق حق باشد که حق را پیدا کند و به سمت و سوی دیگر نرود.

آیت الله نورمفیدی در دیدار مدیر کل جدید  تعزیزات حکومتی استان گلستان با ایشان متذکر شد: قضات تعزیرات هم در جایگاه حساسی قرار دارند و امیدواریم خداوند این توفیق را بدهد که برای احقاق حق و ابطال باطل اهتمام داشته باشند .

وی افزود: کسی که می خواهد حق را از ظالم بستاند و به صاحب آن برساند نباید حتی یک لحظه از تزکیه نفس خویش غافل شود. سعی کنید با قضاوت عادلانه نام نیک برای خودتان به یادگار بگذارید.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در احقاق حق مسئله دوستی و فامیلی را کنار بگذارید و اهم تلاشتان براین باشد که پای روی حق گذاشته نشود اگر خدای ناکرده حق را زیر پا بزارید و اجحاف کنید و یا نبینید باطل را این بسیار خطرناک است و از گناهانی است که خداوند شما را نمی بخشد.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: اگر در احقاق حق اشتباهی صورت بگیرد این یک مطلب دیگری است اما از اینکه پا روی حق مردم گذاشته و آبروی مردم را ریخته  خداوند نخواهد گذشت چون حق الناس است.

نماینده ولی فقیه دراستان تاکید کرد :با حکمی که صادر می کنید برای خودتان آتش جهنم را فراهم نکنید چرا که دنیا تمام خواهد شد و باید در در محضر عدل الهی پاسخگو باشید.

آیت الله نورمفیدی خطاب به مدیر و معاونین اداره تعزیرات حکومتی استان گفت:در معنی سازمان تعزیزات ، نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفاتی از قبیل کم‌فروشی، گرانفروشی، احتکار ، تقلب و...است. در واقع  این سازمان به مردم کمک می کند تا اجحاف، ظلم و بی انصافی در حق مردم صورت نگیرد. 

وی افزود: اینکه نگاه مردم به شما مثبت یا منفی باشد به اجرای وظایف شما در سازمان تعزیزات حکومتی بر می گردد چرا که مسئولیت‌ شما امانتی ارزشمند و وسیله‌ای برای خدمت صادقانه به مردم در راستای احقاق حق است .

نماینده ولی فقیه دراستان درادامه گفت: گاهی افرادی بیان می‌کنند که وقتی نزد قاضی رفتم قاضی به ما بی‌اعتنایی کرده و حتی جواب سلام ما را هم نداده است این مهم یک نمره منفی برای یک قاضی به‌شمار می‌رود‌ و درخواست دارم که قضات به این مهم توجه کنند.اما در جای دیگر مردم با مراجعه به من از بعضی از قضات که حتی حکم هم بر علیه آنها صادر نموده است به خاطر رفتار و برخورد شایسته مورد لطف خودشان قرار داده اند.

وی متذکر شد: باید شخصیت افراد مراجعه کننده را تکریم قرار دهیم و در انجام امور رضایت خدا و گره‌گشایی از کار مردم را مورد توجه خودمان داشته باشیم و  در عمل خود رضایت خدا را ببینیم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو