پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/11/1

آیت الله نورمفیدی: ضعف ایمان، مشکلات اقتصادی و فضای مجازی تأثیرات قابل توجهی در وقوع جرم در جامعه دارد

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت : ضعف ایمان، مشکلات اقتصادی و فضای مجازی از عوامل اساسی ساختارهای اجتماعی بوده و تأثیرات قابل توجهی در وقوع جرم را دارد.

آیت الله نورمفیدی در دیدار دکتر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و دبیر شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور با ایشان با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری «مدظله العالی» ، گفت: معظم له در این دیدار جایگاه امامت جمعه را مهم برشمرد و این مسئولیت را همانند کار انبیای الهی سخت و دشوار دانست.

وی در ادامه اصل کار قضا را نیز کار سختی برشمرد و خطاب به  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ،گفت : از جهاتی کار شما از قضاوت هم سخت تر است .

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر به معنای واقعی به پیشگیری از وقوع جرم نگاه کنیم در می یابیم که این مسئولیت بسیار سنگین است چون اگر ما فقط بخواهیم به جرم نگاه کنیم عوامل و علت هایی در آن نهفته است و شما نمی توانید بصورت مستقیم ورودی به علل آن داشته باشید.

آیت الله نورمفیدی ضعف ایمان را از علت های وقوع جرم یاد کرد و اظهار داشت: این مهم در طول تاریخ و بر اساس تجربه خودش را نمایان کرده است که به عنوان مثال ، ما در ماه مبارک رمضان و محرم و صفر شاهد کاهش جرم در جامعه هستیم.

امام جمعه گرگان در ادامه مسائل و مشکلات اقتصادی را از دیگرعلت های وقوع جرم در جامعه بر شمرد و افزود: منشاء بسیاری از جرم ها ،مشکلات اقتصادی است واین مسئله نیز از عوامل اصلی ساختارهای اجتماعی بوده و تأثیرات قابل توجهی در وقوع جرم  دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان ،فضای مجازی را از دیگر علت های وقوع جرم در جامعه قلمداد کرد و گفت: امروزه شاهدیم که دراین فضا دشمن دین و ایمان و وجدان افراد جامعه را نشانه گرفته است .

وی افزود: مخاطب اصلی فضای مجازی ، نسل جوان کشور هستند که این فضا بر روی اخلاق و رفتار آنها تاثیر بسزایی دارد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه باید در مسئولیت قضا ، استمداد و یاری از خدا را همیشه در نظر بگیرید ، تاکید کرد: حتما باید استمداد الهی در کارها را  به همراه داشته باشید تا بتوانید در مسئولیت خودتان موثر و موفق باشید.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو