پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/10/19

نماینده ولی فقیه در گلستان:معارف دینی با شیوه‌های سنتی قابل گسترش نیست

آیت‌الله نورمفیدی گفت: هنوز تصور می‌کنیم با شیوه‌ها و ابزارهای سنتی می‌توانیم معارف دینی را گسترش دهیم که اینگونه نیست.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار مدیریت ،کادر و اساتید  مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) گرگان با ایشان و اشاره به موضوع تربیت دینی فرزندان اظهارکرد: امروزه استفاده از فضای مجازی بیشتر شده و عده‌ای تلاش می‌کنند تا به هر نحوی شده به اساس دین هجمه کنند. با شعر، موسیقی و هر هنر و ابزاری در این مسیر استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: تربیت دینی فرزندان در این شرایط کار سختی است. از سوی دیگر ما هم متناسب با این شرایط کار چندانی نمی‌کنیم و هنوز تصور می‌کنیم با شیوه‌ها و ابزارهای سنتی می‌توانیم معارف دینی را گسترش دهیم که اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد نسبت به گسترش معارف دینی تکلیف دارد، افزود: یک فیلمساز باید بتواند آثاری که جاذبه داشته باشد را تولید و محتواهای مناسب ارائه کند و هر کسی متناسب با ابزارهایی که در اختیار دارد باید به این موضوع بپردازد. مقام معظم رهبری بارها بر حوزه فضای مجازی تاکید کرده‌اند. امروز فضای مجازی در حال فرهنگ سازی است. در این زمانه ما باید شیوه‌های خود را به‌روز و متناسب با شرایط کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: خانواده‌ها نیز باید با رفتار مهربانانه و با محبت با فرزندان خود گفت‌وگو کنند؛ هرچند معتقدیم که کار سختی است. دین اگر براساس معرفت نباشد خیلی راحت خدشه به آن وارد می‌شود. البته ما نیز باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تاثیر لازم را بر فرزندان بگذاریم. پدر و مادرها باید با فرزندان خود سخن بگویند.

وی گفت: هرکدام از ما باید از تریبون‌هایی که در اختیار داریم یا در حد توان‌ خود، برای دین و دین‌داری کار کنیم. موسسات و نهادهای فرهنگی هم وظایف خاصی دارند و باید به آنها عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اگر نور ایمان در دل روشن شود خودش منجر به عمل می‌شود و عمل هم ایمان را تقویت می‌کند. چراغ معرفت ذات اقدس الهی را در دل ها روشن می‌کند. باید نعمت‌های الهی را برای مردم بازگو کرد تا نور ایمان در دل‌ها جرقه بزند.

موسس مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) گرگان با اشاره به این مطلب که "انسان برای نهادینه کردن مسائل اخلاقی در وجود خود نیازمند حرکت عملی است" افزود: عمل مقدمه تعالی است، منتهی در ابتدا باید نور معرفت الهی بوسیله متذکر شدن نعمات الهی در دل انسان روشن شود.

وی تصریح کرد :هرگاه نور ایمان در دل روشن شود عمل بدنبال دارد و عمل، ایمان را تقویت می کند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو