پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

دیدار اعضای جدید هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان

1401/1/16

نماینده ولی فقیه در گلستان:اصالت ایرانی و فرهنگ اسلامی در ساخت و سازها رعایت شود

امام جمعه گرگان با بیان اینکه معماری می تواند آثار مثبت و منفی داشته باشد،گفت: الان ساخت و سازهای ما بیشتر ساخت و سازهای ایتالیایی و غیره شده است، ما خودمان اصالت داریم و باید از این اصالت ایرانی و فرهنگ اسلامی در ساخت و سازها استفاده شود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه معماری می تواند آثار مثبت و منفی داشته باشد،گفت: الان ساخت و سازهای ما بیشتر ساخت و سازهای ایتالیایی و غیره شده است، ما خودمان اصالت داریم و باید از این اصالت ایرانی و فرهنگ اسلامی در ساخت و سازها استفاده شود.

  آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار اعضای جدید هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با ایشان گفت: مسئولیت خیلی سنگینی بر عهده شماست، هرچند مسئولیت های اجتماعی هر چه باشد سنگین است و فرقی نمی کند که کوچک یا بزرگ باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه یکی از مسئولیت های بزرگ اجتماعی مهندسین همین ساخت و سازهاست، افزود: در آیات شریفه قرآن کریم دو تعبیر در خصوص ساخت و ساز وجود دارد، اول اینکه از شهر به عنوان شهر طیبه نام می برد و در آیه دیگر عنوان می شود؛ هوشمندانه و حساب شده شما در کوه ها برای خودتان ساخت و ساز می کردید و می تراشیدید هنرمندانه و با هوشمندی.

وی ادامه داد: انتظار نداریم که قرآن در مورد مهندسی و نظام مهندسی حرف بزند اما همین جمله قرآن بیانگر این است که خداوند نسبت به شهرها و ساخت و سازها هم یک نظری دارد و اینکه هوشمندانه عمل شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: شهر طیبه و پاک و پاکیزه باید شهری باشد که ساخت و سازهایش هیچ نقصی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: ما نباید تحت تاثیر فرهنگ های دیگران قرار گیریم، ما باید ایده دهیم و بر اساس مبانی دینی مان وارد شویم.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: شهر اسلامی شهری است که تمیز، زیبا و با نظم باشد.

وی با بیان اینکه شهرسازی و ساخت و ساز باید در یک نظم جامعی باشد، گفت: مثلاً پارک ها و گلکاری ها باعث زیبایی می شود.

آیت الله نورمفیدی افزود: باید کسی که وارد یک شهر اسلامی می شود خیلی چیزها را ببیند، از زیبایی و گل و گیاه تا زیبایی ساخت و سازها را مشاهده کند.

به گفته وی، اجرای همه این اقدامات نیاز به فکر دارد تا زیباسازی در ساخت و سازها رعایت شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به اجرای نظم در ساخت و سازها، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در آخر عمرش در وصیت به فرزندانش اول آنها را توصیه به تقوا می کند و بعد منظم بودن در زندگی.

وی با سنگین خواندن مسئولیت سازمان مهندسی، افزود: مسئولیت های سنگین باید توام با ایمان و اعتقاد به خدا و قیامت باشد.

آیت الله نورمفیدی خطاب به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: باید برای خانه مردم امنیت ایجاد کنند و در طراحی و مسائل دیگر اصول و مقررات رعایت شود.

وی افزود: کار مهندسی نیاز به طراحی و نظارت دارد و شایسته در کارهایتان هدفتان خدمت به خلق خدا باشد که خودش موجب محبوبیت نزد خدا می شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه معماری می تواند آثار مثبت و منفی داشته باشد، اظهارداشت: الان ساخت و سازهای ما بیشتر ساخت و سازهای ایتالیایی و غیره شده است، ما خودمان اصالت داریم و باید از این اصالت ایرانی و فرهنگ اسلامی در ساخت و سازها استفاده شود.

وی با اشاره به معماری مساجد ایران ، گفت: معماری اسلامی قابل تامل است.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو