پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/10/1

آیت الله نورمفیدی: ساخت راه اینچه برون_شاهرود_طبس_بندر عباس مورد توجه دولت باشد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: اینچه‌برون دروازه ورود به منطقه اوراسیا است و با توجه به نگاه دولت برای تقویت پیوندهای اقتصادی با کشورهای این منطقه، لازم است که مسیر اینچه‌برون- شاهرود- طبس- بندرعباس مورد توجه دولت قرار گیرد.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در نشست توسعه زنجیره‌های ارزش گلستان که شامگاه پنجشنبه با حضور رییس‌جمهور و فعالان اقتصادی گلستان در دانشگاه آزاد گرگان انجام شد، اظهار کرد: شرایط امروز کشور ما وضعیت دشواری است. در این شرایط سخت کار کردن هم مشکل است. امروز همراه با رییس‌جمهور دیدم و لمس کردم که سختی کار چقدر زیاد است.

وی افزود: در چنین شرایطی به تعبیر رییس‌جمهور به حرکت‌های جهادی نیاز داریم و این مهم بدون پشتوانه معنوی قوی ممکن نیست. اگر شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه‌های مختلف جهاد علیه باطل موفق بود و به این درجه از ماندگاری رسید دلیلش فقط این بود که دلش را با خدا پیوند زده بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به سفرهای استانی خاطرنشان کرد: سفرهای هیات دولت به استان‌ها سبب می‌شود که مردم با دولتمردان احساس صمیمیت کنند و بدانند که این مسئولان نیز از خودشان هستند.

آیت‌الله نورمفیدی به برخی مسائل مرتبط با توسعه استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: اینچه‌برون دروازه ورود به منطقه اوراسیا است و از اهداف دولت سیزدهم نیز برقراری پیوند تجاری با کشورهای این منطقه با چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلار است. بنابراین باید این راه را باز کنیم. تا زمانی که این راه‌ها را باز نکنیم نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم. باید ارتباط با کشورهای همسایه را از این مسیر تقویت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسیر اینچه‌برون – شاهرود – طبس - بندرعباس ۵۰۰ کیلومتر از مسیرهای دیگر کوتاه‌تر است و حمل‌ونقل در آن ارزان‌تر تمام می‌شود. وی افزود که اینچه‌برون- گرمسار مسیری نیست که تحمل بار زیادی داشته باشد. ضمن این‌که پل ورسک حدود ۹۰ سال است که ساخته شده و بعید می‌دانم که تحمل بار زیاد را داشته باشد. فکر می‌کنم این مسیر پیشنهادی نزدیک‌ترین مسیر است و امنیت بیشتری دارد.

آیت الله نورمفیدی افزود: تشکیل منطقه آزاد نیز می‌تواند در استان تحول و رشد اقتصادی ایجاد کند که امیدواریم به سرانجام برسد. البته کارهای بزرگ نباید مانع انجام دادن کارهای کوچک شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان وحدت خوبی دارند و انسجام مناسبی در استان دیده می‌شود. از دولت نیز می‌خواهیم که برای اجرای طرح‌های مهم اقتصادی در این استان و رفع مشکلات همراه ما باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به طرح پتروشیمی گلستان اظهار کرد: مسایل حقوقی این طرح پس از سال‌ها برطرف شده و اکنون انتظار داریم که فاز اجرایی آن آغاز شود.

وی به معضل ریزگردها در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: ما سه سال است که گرفتار ریزگردها شده‌ایم. ۸۵ درصدش هم از صحرای قره‌قوم ترکمنستان است. منابع طبیعی بنا دارد برای جلوگیری از ریزگردها کمربند سبز را در شمال استان به عرض یک کیلومتر و طول ۲۵۰ کیلومتر از گمیشان تا مراوه‌تپه ایجاد کند. این طرح بسیار خوب است و از جهات مختلفی می‌تواند برای استان سودمند باشد. امیدواریم این طرح با حمایت دولت به شکل مناسبی اجرا شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو