پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/9/29

مهم ترین مطالبات آیت الله نورمفیدی در آستانه سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار دکتر سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی و معاون امور مجلس رئیس جمهور با ایشان ، گفت: مطالباتی را که از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم بمنظور تحول اساسی استان در محورهای مختلف است و یکی از این مسائل و درخواست ها جزیره آشوراده است که خود آقای رئیسی در سفر قبل با سفر به جزیره آشوراده شخصا این مسئله مهم را پیگیری و دستورات لازم را برای عملیاتی شدن آن صادر نمودند.

امام جمعه گرگان با بیان مشکلات خلیچ گرگان و امیدواری در رفع مشکلات آن اظهار داشت: اگر روند خشکسالی خلیج گرگان تداوم پیدا می کرد معلوم نبود چه فاجعه‌ای برای استان به بار می آورد که الحمدالله با دستور رئیس جمهور به مراحل امید بخشی رسیده و تقاضا داریم در اجرای کامل آن تعلل نشود.

آیت الله نورمفیدی در ادامه  گفت:پتروشیمی استان هم بر زمین مانده بود که آقای رئیسی بر رفع مشکلات آن تاکید و دستورات لازم را صادر و آقای اژه ای هم با سفر به استان پیگیری داشتند که دراین سفر تقاضا داریم تا به مرحله اجرایی و نهایی برسد.

نماینده ولی فقیه دراستان با احساس خطر درباره ریزگردهای اخیر دراستان ، گفت :ما در استان گرفتار ریزگردها هستیم وبرای ما این مسئله بی سابقه بوده است که اگر آن را رفع نکنیم گرفتار ریزگردهای شور می شویم که تمام زندگی و کشاورزی استان را از بین خواهد برد . به گفته کارشناسان 15درصد منشاء این ریزگردها داخلی و 85درصد آن صحرای ترکمنستان است که طرح ایجاد نوار و کمربند سبز در فضایی به عرض یک کیلومتر در طول دویست کیلومتر از کارهای اساسی استان است و اجرای آن می تواند این استان را از ریزگردهای آینده حفظ کند.

نماینده مقام معظم رهبری دراستان یکی دیگر از مشکلات برزمین مانده استان را پروژه احداث سد خاکی «چایلی» مراوه تپه برشمرد و گفت : در همین راستا مردم شش روستا درگیر و بلاتکلیف هستند عده ای از مردم که توان داشتند جابجا شدند و عده ای که توان ندارند زندگی آنها دچار مشکلات عدیده شده و فاقد امکانات اولیه هستند که باید مسئولین دراین زمینه  در سفر ریاست محترم جمهور نیز چاره اندیشی کنند.

وی در پایان به مسئله راه آهن شمال به جنوب اشاره کرد و گفت : این پروژه هم میتواند در تحول استان ما تاثیرگذار باشد و از نظر اقتصادی و اجتماعی برای مردم ما موثر  واقع شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو