پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/9/10

امام جمعه گرگان:نماینده مجلس باید فردی متدین ،کارآمد و شجاع باشد/همه باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضوری گسترده داشته باشند

آیت الله نورمفیدی گفت: نماینده مجلس باید فردی متدین، کارآمد، کاربلد، دلسوز، شجاع باشد تا بتواند مشکلات موجود کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و غیره را حل کند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز (جمعه ۱۰ آذر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس، گفت: در ۸۶ سال قبل در سال ۱۳۱۶ شمسی در چنین روزی یک روحانی مبارز و دلسوز برای مصالح کشور به شهادت رسید.

امام جمعه گرگان افزود: شهید مدرس خیلی صریح و با شجاعت در مقابل زورگویی های داخلی و خارجی ایستاد و رضاخان به دلیل اینکه نتوانست تحملش کند ایشان را تبعید کرده و در تبعیدگاه با دهان روزه به شهادت رسانده شد.

وی با بیان اینکه این روز به احترام این سید بزرگوار به نام مجلس نامگذاری شده است، گفت: به تعبیر امام(ره)؛ مجلس در راس امور در راس امور است و نمایندگانی همچون مدرس می خواهد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم و باید همه مردم آماده باشند و در این آزمایش ملی و اسلامی حضوری گسترده داشته باشند.

وی، انتخابات مجلس را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: در این انتخابات باید مردم بر اساس مصلحت کشور، نمایندگان خود را انتخاب کنند و مهمترین ویژگی کسانی که وارد مجلس می شوند، قبول داشتن خصوصیات و کلیات نظام است.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: در این شرایطی که دنیا به دنبال بهم ریختن ملت است، باید کسانی به مجلس راه یابند که ولایت فقیه و سایر مسائل و اصول نظام را قبول داشته باشند.

وی افزود: نماینده مجلس باید فردی متدین، کارآمد، کاربلد، دلسوز، شجاع باشد تا بتواند مشکلات موجود کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و غیره را حل کند.

آیت الله نورمفیدی گفت: نماینده مجلس باید فردی باشد که ملاحظه نکرده و به خوبی نظر دهد و از تهدید شرق و غرب نترسد و آنچه را که مصالح کشور و ملت است را بتواند به تصویر بکشاند.

وی، مجلس خبرگان رهبری را هم مجلس مهمی خواند و افزود: شرکت مردم در انتخابات در دنیا نیز مورد توجه و اقبال و اثرگذار است.

امام جمعه گرگان با اشاره به ورود ناوشکن دیلمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر، گفت: این اقدام مهم و لازمی بود که چنین ناوشکن با قدرتی در دریای خزر قرار گیرد.

وی افزود: این اقدام نتیجه هشت ماه تلاش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر روی آب های جهانی بود و علیرغم تلاش و کنترل و مزاحمت و ممانعت آمریکایی ها برای به ثمر ننشستن این ناوشکن، به لطف خداوند متعال ماه ها تلاش نیروهای دریایی ارتش ایران نتیجه داد و قدرت نیروهای مسلح ایران در مقابل چشم جهانیان به منصه ظهور درآمد و توانمندی و پرقدرتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داده شد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به (۱۶ آذر) روز دانشجو، گفت: دراین روز تاریخی سه نفر از دانشجویانی مخالف با نظام رژیم شاهنشاهی در مقابل دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و این روز به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

وی افزود: تجلیل از دانشجویان کشور به عنوان قشر بسیار مهم و کارآمد کشور باید مورد توجه باشد و باید از این دانشجویان برای نیازهای مدیریتی کشور و حل مشکلات نوآوری و فناوری کشور استفاده کرد.

امام جمعه گرگان تاکید مرد: باید این بار سنگین را به دانشجویان و دانشگاه های کشور سپرد تا برای مدیریت آینده کشور مشکل حادی پیش نیاید و بتوانیم مشکلات را با توان علمی، کارآمدی و فناوری حل کرده و کشور را به آن جایی که آرزوی همگان است برسانیم.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو