پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/8/29

نماینده ولی فقیه در گلستان:ارتباط با خدا اساس دین است/ مسئله نماز باید به صورت عمیق در دلها بنشیند

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه نماز دارای فضیلت و حقیقتی است که همه خوبی ها را تامین می کند، گفت: کارهای شکلی زیاد انجام می شود اما مسئله نماز باید به صورت عمیق همراه با تفکر و فهم به دلها برده شود تا چیزی نتواند آن را بیرون کند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در هشتمین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» در دانشگاه آزاد علی آباد کتول با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س)، گفت: این بانوی بزرگوار به تعبیری امام حسین(ع) دوم بود و فداکاری های زیادی را انجام داد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه عاشورا صحنه بسیار سخت تاریخ بشریت است، افزود: امام حسین(ع) در آن صحنه بسیار پر حادثه و بحرانی، نمازش را اقامه کرد و حضرت زینب(س) خواهر سالار شهیدان نیز در آن شب حادثه خواندن نماز شب را ترک نکرد.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله اساسی ، نماز و اقامه نماز است  چون نماز ستون دین ماست و همه باید برای به دل نشستن این فریضه به پا خیزیم.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: بیشترین مخاطب ما در این محافل و مجالس نسل جوان هستند، نسل جوان روحیه پذیرش را دارد و فطرتا پذیرش جوان بیشتر است.

وی گفت: خانواده، مدرسه، دانشگاه، مسجد و غیره همچون یک سلسله و زنجیره ای هستند که باید در کنار هم قرار گیرند و باید جوانان و نوجوانان را با مسئله نماز آگاه کرده و به دلشان آورد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نماز دارای فضیلت و حقیقتی است که همه خوبی ها را تامین می کند، افزود: کارهای شکلی زیاد انجام می شود اما مسئله نماز باید به صورت عمیق همراه با تفکر و فهم به دل بچه ها برده شود تا چیزی نتواند آن را بیرون کند.

وی خاطرنشان کرد: ائمه بزرگوار اسلام نیز از همان کودکی آموزش نماز خواندن را آغاز می کردند و بچه ها را از کودکی در کنارشان قرار می دادند تا با حرکات نماز خواندن آشنا شوند.

آیت الله نورمفیدی خطاب به کسانی که توجهی به مسئله نماز ندارند، گفت: امروز فضای مجازی خیلی خطرناک است و بسیاری از افراد را از راه درست دور کرده و از هر راه و طریقی ذهنیت جامعه به خصوص جوانان را عوض می کند.

وی با بیان اینکه این جنگ از جنگ نظامی نیز بدتر است، افزود: کار مشکلی در پیش داریم و امروز همه خانواده ها، فرهنگیان، معلمان و غیره وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: اساس و اصل دین ارتباط با خداست و اعتقاد دارم اساس دین معرفت الله و بندگی خداست.

وی با بیان اینکه تمام انبیا برای نجات بشر از دست طاغوت ها و دعوت به سوی خداوند متعال آمده اند، گفت: ایمان به خدا بدون کفر به طاغوت نمی شود، اگر کفر به طاغوت نباشد ایمان هم ایمان درستی نخواهد بود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه نماز جلوه ارتباط با خدا در زندگی است، خطاب به خانواده هایی که توجهی به مسئله نماز ندارند، افزود: سعادت، خوشبختی و آینده فرزندانتان بدون ارتباط با خدا و ایمان به خدا نمی شود و تحقق پیدا نمی کند.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به زندگی خوب به نماز احتیاج داریم و باید این ارتباط عمیق و ریشه دار وارد زندگی ما شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه انسان نیازمند تکیه گاه است و خداوند متعال تکیه گاه انسان است، گفت: خداوند در قرآن کریم در مثالی آورده است: آنهایی که به غیر از خدا تکیه می کنند، خانه ای مثل عنکبوت برای خود ساخته اند. سست ترین خانه ها، خانه عنکبوت است.

وی افزود: بشر به یک پشتوانه و پشتیبان دارای علم، قدرت و حکمت مطلق و استوار و عزیز نیاز دارد که هیچ وقت شکست نمی خورد و پشتیبان بندگان خوبش است.

آیت الله نورمفیدی گفت: بهترین تکیه گاه خداوند است و آنچه این رابطه را با آن تکیه گاه محکم می کند نماز است و به همین دلیل نماز ستون دین است.

وی خطاب به پدران، مادران، آموزگاران و معلمان، افزود: به فرموده امام(ره) معلمی شغل انبیاست، معلمی فقط شیمی و فیزیک نیست و همه شما فردای قیامت در برابر خدا مسئول هستید و باید جواب دهید.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: باید دل را گرفته و نرم کرده و به سوی خداوند متعال توجه داد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو